آفتاب
اژه‌ای:

دستور دادستان درباره ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات مطلق بوده است

دستور دادستان درباره ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات مطلق بوده است

... سخنگوی قوه قضائیه گفت: نامه‌ای از ناحیه دولت به قوه قضائیه در زمینه اتفاقات ورزشگاه تبریز ارسال نشده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه ای درباره ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات و اینکه اخیرا در صدا و سیما پخش می‌شود، آیا ابلاغیه‌ای که اخیرا اعلام شده فقط در مورد خبرهای تعریفی و تمجیدی از وی بوده است؟ گفت: این موضوع یکی دو ماه بیشتر است که اعلام شده و اگر دادستان دستور داده، مطلق بوده است و اگر خلاف دستور دادستان عمل شود با آن برخورد می‌شود.

وی در زمینه ارائه لیست اموال مسئولان دولتی گفت:‌ در نشست قبلی گفتم که کسانی که طبق قانون اساسی دارای مسئولیتی هستند در ابتدا و انتهای مسئولیت خود باید لیست اموالشان را گزارش دهند. از دولت نهم و دهم، سه نفر(آقایان عزیزی، ملک زاده و محمدزاده) بودند که لیست اموال خود را ارائه نداده بودند که دو نفراز آن‌ها یعنی آقایان عزیزی و ملک‌زاده لیست اموال خود را ارائه دادند و فقط آقای محمدزاده لیست اموال خود را ارائه نداده است.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: در دولت یازدهم هم کسانی که مشمول قانون هستند و باید لیست اموال خود را ارائه دهند، لیست خود را اعلام کرده‌اند و فقط 4 نفر از دولت یازدهم لیست اموال خود را ارائه نداده‌اند که یک نفر از آن‌ها لیست اموال خود را کامل کرده و ارائه داده و فقط سه نفر از آن‌ها مانده‌اند تا لیست اموال خود را ارائه دهند.

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده کهریزک نیز گفت: پرونده دو بخش داشت که یک بخش مربوط به نیروی انتظامی و ... بود و حکم آن اعلام شد و حتی حکم قصاص هم داده شد که بعد آن را تبدیل کردند. بخش دیگر این بود که قراری صادر شد و به آن قرار اعتراض شد،‌ پرونده به دادگاه رفت و دادگاه اعتراض را نقض و مجددا به پرونده رسیدگی و کیفرخواست صادر شد که حکم بخشی از آن صادر و بخش دیگر در حال رسیدگی است؛ البته موارد دیگر هم ضمیمه پرونده شده است.

وی یادآور شد: ‌پرونده کهریزک همچنان در دادگاه در حال رسیدگی است.

محسنی‌اژه‌ای درباره این موضوع که چند نفر از کسانی که با رشوه وام کلان دریافت کرده‌اند و تحت تعقیب قوه قضائیه گرفته‌اند؟ گفت:‌ از سال 92 تاکنون تعداد بیشماری بوده‌اند که پس از برخورد دستگاه قضایی با بانک مذاکره و معوقات را پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: پرونده 10 نفر از کسانی که مبلغ سنگینی را اخذ کرده‌اند در حال رسیدگی است که یک نفر از آن‌ها پس از بررسی و پرداخت معوقات آزاد شده است و اکنون 9 نفر که رقم بالایی را به عنوان وام دریافت کرده است؛ همچنان در بازداشت هستند و پرونده‌شان رسیدگی می‌شود.

وی یادآور شد: مهم این است که مردم به پولشان برسند. همچنین موضوع بسیار مهم دیگر این است که بدهی بدهکاران بانکی حتما باید وصول شود.

خبرنگاری درباره اتفاقات ورزشگاه تبریز و قطع اینترنت و اینکه آیا دادستانی تبریز یا قوه قضائیه به موضوع ورود پیدا کرده است و آیا نامه‌ای از سوی دولت به رئیس قوه قضائیه در این زمینه ارسال شده است؟ از محسنی اژه‌ای خواستار توضیح شد، که وی پاسخ داد: نه چنین چیزی نبوده است و نامه‌ای از سوی دولت به رئیس قوه قضائیه ارائه نشده است.

وی ادامه داد: یک بخش از این موضوع مربوط به تخلفاتی است که روی داده که با مکانیزم خودش رسیدگی می‌شود. بخش دیگر در رابطه با تخریب ورزشگاه است که دادستانی به آن وارد شد. تعدادی به صورت موقت بازداشت البته بعد با قرار تامین آزاد شدند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: در رابطه با آنچه که سبب این موضوع شد مسئولان در حال بررسی هستند.

ادامه دارد...

کد N835429

وبگردی