آفتاب

شکایت چین از آمریکا به دلیل پرواز هواپیمای جاسوسی

شکایت چین از آمریکا به دلیل پرواز هواپیمای جاسوسی

دولت چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد که علیه آمریکا به خاطر پرواز هواپیمای جاسوسی این کشور بر فراز دریای چین جنوبی شکایت تنظیم کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تنظیم این شکایت از جانب دولت پکن علیه واشنگتن بر تنش‌های میان این دو قدرت اقتصادی جهان می‌افزاید و باعث بدتر شدن روابط دیپلماتیک می‌شود.

دولت چین اخیرا گفته بود که به شدت از پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز صخره‌های واقع در جزایر اسپارتلی در دریای چین جنوبی ناراضی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز اعلام کرد که پکن علیه آمریکا به خاطر این پرواز جاسوسی شکایت تنظیم کرده و مخالفت خود را با رفتار تحریک آمیز آمریکا ابراز داشته است.

وی افزود: به آمریکا تاکید می‌کنیم که این خطا را تصحیح کند و از انجام هرگونه اقدام اینچنینی امتناع کند. آزادی حمل و نقل و هوانوردی به هیچ وجه به این معنا نیست که ناوها و هواپیماهای نظامی کشورهای خارجی حقوق مشروع سایر کشورها و امنیت حمل و نقل هوایی و دریایی را زیرپا بگذارند.

روزنامه گلوبال تایمز نیز نوشت، اگر واشنگتن دست از خواسته‌هایش مبنی بر تقویت ساخت جزایر مصنوعی توسط چین در آب‌های مورد مناقشه برندارد، جنگ میان دو کشور اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام

کد N835366

وبگردی