آفتاب
محسنی‌اژه‌ای:

پرونده مدیرعامل ستاد سوخت هنوز به دادگاه ارسال نشده است

پرونده مدیرعامل ستاد سوخت هنوز به دادگاه ارسال نشده است

... سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده مدیر عامل سابق یکی از باشگاه‌های ورزشی که مدیریت ستاد سوخت را بر عهده داشته هنوز به دادگاه نرفته است.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، محسنی‌اژه‌ای درباره‌ی پرونده مدیر عامل سابق یکی از باشگاه‌های ورزشی که مدیریت ستاد سوخت را بر عهده داشته است، گفت: این پرونده باز و کارهای زیادی بر روی آن انجام شد، اما هنوز پرونده به دادگاه نرفته است.

وی افزود: با کمک وزارت اطلاعات افرادی در این پرونده تحت عنوان مطلع و برخی به عنوان متهم مورد تعقیب قرار گرفتند که تعدادی از آنها بازداشت و تعدادی هم آزاد شدند. ولی هنوز حکم این پرونده صادر نشده است.

وی درباره‌ی افرادی که وامی را اخذ کردند و اقساط آن را نداده‌اند و این که آیا بانک مرکزی برای بازپس‌گیری این وام‌ها به تعهدات خودعمل کرده است یا نه؟ گفت: ما نمی‌گوییم که هر کسی وام کلان گرفت تحت تعقیب قرار گیرد چرا که معوقات بانکی شامل دو دسته از افراد می‌شوند. دسته‌ی اول کسانی هستند که نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و این افراد تحت تعقیب کیفری قرار نمی‌گیرند زیرا برای نپرداختن معوقات خود توجیه دارند.

وی ادامه داد: افراد دیگر هستند که با زد و بند و خلاف مقررات و بدون داشتن وسایل کافی و پرداخت رشوه وجوه و تسهیلاتی را از بانک‌ها گرفتند و اقساط خود را ندادند این افراد تحت تعقیب قرار می‌گیرند که الحمدلله بانک مرکزی هم در این زمینه فعال شده است.

وی تصریح کرد: در هفته‌های اخیر در سال جاری بانک مرکزی فعال‌ترشده و کمیته‌ای مشترک با حضور دستگاه قضایی و برخی دیگر از دستگاه‌ها به موسسات غیر مجاز و معوقات بانکی رسیدگی می‌کند تا ما در آینده شاهد این گونه اتفاقات نباشیم. امیدوارم بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و مدیران بانک‌ها‌ به گونه‌ای عمل کنند که معوقات بانکی پرداخت شود.

ادامه دارد...

کد N835320

وبگردی