آفتاب

نماینده آمریکایی: فکر نمی‌کنم در مقابل داعش پیروز شویم

نماینده آمریکایی: فکر نمی‌کنم در مقابل داعش پیروز شویم

نماینده دموکرات آمریکایی گفت، آمریکا هم در مقابل داعش در عراق و سوریه در حال شکست خوردن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آدام شیف، نماینده دموکرات آمریکا از ایالت کالیفرنیا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌.بی‌.اس گفت: فکر نمی‌کنم ما پیروز شویم البته نمی‌خواهم بگویم که این جنگ را می‌بازیم.

وی که از اعضای ارشد کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا است، ادامه داد: به نظرم این یک بن‌بست خنثی است. این یک فراز و نشیب است. از دست دادن رمادی یک عقب‌نشینی جدی بود. ما رمادی را داشتیم اما نتوانستیم آن را نگه داریم. دولت عراق نیازمند بهبود و ترقی است تا بتواند بر داعش غلبه کند. به عقیده من ما هنوز راه طولانی و کارهای زیادی داریم تا بتوانیم دولت عراق را از شر داعش خلاص کنیم.

این نماینده دموکرات آمریکایی ادامه داد: استفاده از مسلمانان سنی در ارتش و دولت عراق بهتر از کمک گرفتن از مسلمانان شیعه به‌خصوص ایران است چون آنها تنها باعث بدتر شدن تفرقه میان دو طرف می‌شوند! کمک گرفتن از شیعیان پاسخ نادرست است و تنها باعث بدتر شدن تنش فرقه‌ای می‌شود. من از سایر ملت‌های مسلمان می‌خواهم تا با تبلیغات داعش در میان مسلمانان جهان مقابله کنند. ما نیازمند کمک گرفتن از متحدان خود در خلیج فارس هستیم تا علیه این گروه تروریستی اقدامی انجام دهند.

وی ادامه داد: دولت آمریکا نباید از مقابله با قدرت خارجی داعش دست بردارد و آن را متوقف کند. اگر داعش بتواند مناطق بیشتری را تصرف کند بدون حتم می‌تواند به آمریکا حمله کند. این تهدیدی علیه امنیت ماست.

انتهای پیام

کد N835260

وبگردی