آفتاب
معاون اجرایی رئیس جمهوری خبر داد

شروع سلسله سفرهای رئیس جمهوری به استان تهران

شروع سلسله سفرهای رئیس جمهوری به استان تهران

معاون اجرایی رئیس جمهوری با تأکید بر این‌که سفرهای رئیس جمهور مصوبه‌محور نیست، گفت: سفرهای کاروان تدبیر و امید با هدف بررسی توازن منطقه‌ای و پایش استانی به منظور ارتقاء سطح کیفی استان‌ها انجام شده و مصوبه محور نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاحیه سامانه "صامد" که امروز در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران برگزار شده بود، افزود: سلسله سفرهای کاروان تدبیر و امید از آغاز فعالیت‌های شروع دولت برنامه ریزی شد اما سفرهای دولت یازدهم با برنامه ریزی‌هایی جدید و خاص و تاحدودی متفاوت با سفرهای استانی دولت‌های پیشین صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان این‌که شروع این سفرها از استان خون و قیام (خوزستان) و پس از زلزله برازجان بوده است، گفت : تاکنون کاروان تدبیر و امید به 17 استان سفر داشته است که آخرین سفر نیز به استان قهرمانانه آذربایجان بوده است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری ادامه داد: رئیس جمهور برای صدور مصوبه‌های جدید سفر نمی‌کند اما همواره از یک ماه قبل از هر سفر شناسایی‌های کامل برای بررسی و پایش‌های استانی و منطقه‌ای و همچنین پروژه‌های نیمه تمام آن استان صورت می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: رویکرد دولت در سفرهای استانی هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری رساندن آن دسته از پروژه‌هایی است که نیمه تمام مانده و اتمام آنها باعث بهبود اوضاع زندگی و شرایط رفاهی مردم منطقه و در نهایت باعث تعالی کشور خواهد شد.

شریعتمداری در ادامه ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور به استان خوزستان، گفت: پس از آنکه رئیس جمهور به استان خوزستان سفر داشتن متوجه شدیم که می‌توان 2800 هکتار از زمین‌های منطقه را زیر کشت اصولی ببریم و پس از آن با صدور اجازه از سوی رهبر معظم انقلاب 1.5 میلیون دلار به این موضوع اختصاص داده شد و این تصمیم، تصمیمی نادر و بسیار استراتژیک بود.

وی افزود: ممکن است در سایر استان‌ها نیز دولت چنین برنامه‌های نادر و استراتژیکی را داشته باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهوری در ارتباط با سامانه صامد (111) نیز گفت: مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در راستای احقاق شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور مبنی بر این‌ که این دولت، دولتی پاسخگو خواهد بود راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: این روش در واقع به عنوان جایگزین نامه‌نگاری‌های پیشین راه‌اندازی شد و هرچند که هنوز نظام نامه‌نگاری‌ها منسوخ و برچیده نشده، اما این روش نوین تا حدود زیادی جایگزین آن بوده است.

شریعتمداری تصریح کرد: برای مثال در سفر استانی رئیس جمهوری به استان فارس شاهد آن بودیم که بیش از 80 هزار ارتباط با ساماند صامد برقرار شده بود در حالی که کمتر از 50 هزار نامه ارسالی به کاروان تدبیر و امید داشتیم.

معاون اجرایی رئیس جمهوری در ارتباط با افزایش ورودی ارتباط‌ها به این سامانه گفت: دربرخی از استان‌ها با توجه به تعداد کثیر جمعیت ورودی کنونی تماس‌های این سامانه (300) تماس پاسخگو نبوده و منجر به پشت خط قرار گرفتن مردم خواهد شد. به همین دلیل باید ارتقای ورودی تماس‌های این سامانه نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین خبر داد: در آینده بسیار نزدیکی امکان برقراری ارتباط با این سامانه از طریق شبکه‌های تلفن‌های همراه نیز محقق خواهد شد.

شریعتمداری ادامه داد: متأسفانه علی‌رغم این که تهران پایتخت و قلب نظام است اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که خصوصاً در نقاط پیرامونی و حاشیه‌ای شهر تهران برخی از شاخص‌ها ضعیف هستند و باید در جهت ارتقاء وضعیت پایتخت نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در پایان با بیان این‌که سفرهای رئیس جمهوری به سه شهرستان شهریار، ملارد و قطب استان تهران که از فردا 8 صبح آغاز می‌شود شروع سلسله سفرهای رئیس جمهوری در این استان است، گفت: امیدواریم طی سفرهای استانی رئیس جمهور شاهد اعتماد هرچه بیشتر مردم به این سامانه (صامد) باشیم.

انتهای پیام

کد N835169

وبگردی