آفتاب

اتهام‌زنی اپوزیسیون نیجریه به گودلاک جاناتان

اتهام‌زنی اپوزیسیون نیجریه به گودلاک جاناتان

در آستانه مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید نیجریه، اپوزیسیون این کشور گودلاک جاناتان را به ایجاد آشفتگی و بحران‌آفرینی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اپوزیسیون نیجریه گودلاک جاناتان، رئیس‌جمهوری در حال کناره‌گیری این کشور را به ایجاد بحران متهم کرد و می‌گوید که کمبود سوخت، نیجریه را در آستانه مراسم تحلیف محمدو بوهاری به بن‌بست کشانده است.

«کنگره ترقی‌خواه برای همه» به رهبری بوهاری، کمبود تولید برق، اعتصاب‌ها و میلیاردها دلار بدهی را پررنگ‌ کرد و می‌گوید که دولت جاناتان عمدا کشور را به این وضع کشانده است. سخنگوی این حزب گفت: تا به حال سابقه نداشته است که دولتی با این وضع اسفناک به دولت جدید تحویل داده شود. برق نیست، سوخت نیست، کارگران در حال اعتصاب هستند، میلیاردها دلار بدهی به کارگران دولتی و فدرالی وجود دارد، 60 میلیارد بدهی ملی وجود دارد و اقتصاد عملا زمین گیر شده است.

بوهاری توانست در 28 مارس برای اولین بار یک حزب اپوزیسیون نیجریه را در انتخابات پیروز کند و هدایت پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا را که بزرگترین تولیدکننده نفت است، روز جمعه این هفته برعهده می‌گیرد. اما به گفته وی، هفته‌ها بحران بر سر یارانه‌ جنجالی سوخت موجب شد که خانه‌ها بدون برق و خودروها بدون سوخت باقی بمانند و تجارت به بن‌بست برسد.

انتهای پیام

کد N835146

وبگردی