آفتاب

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی: درمان آسیب‌های اجتماعی نیازمند اتخاذ رویکرهای کلان است

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی: درمان آسیب‌های اجتماعی نیازمند اتخاذ رویکرهای کلان است

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به اینکه برای رفع آسیب‌های جامعه باید درمان را در تعلیم و تربیت شروع کنیم، گفت: برای درمان آسیبهای اجتماعی باید رویکردهای کلان تری را اتخاذ کرد.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، مهدی فیض، در مراسم افتتاحیه ششمین همایش آسیب‌های پنهان اظهار کرد: در سال 82 و 90 یک کار پژوهشی را به انجام رساندیم و سندی تحت عنوان سیمای فارغ التحصیل مطلوب نظام تدوین شد.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان باید شایستگی‌های لازم را بر اساس هفت نقش اصلی خود در جامعه کسب کنند، اظهار کرد: نقش بندگی، مسائل فردی و شخصی، خانواده، مردم و تعهدات اخلاقی اجتماعی، حکومت و سیاست، فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان و محیط زیست و منابع طبیعی این هفت نقش اصلی بوده که سبب رشد فردی و اجتماعی دانشجویان می‌شود.

فیض با اشاره به اینکه این هفت نقش مبنای برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی قرار گرفته است، افزود: این فعالیت‌ها که از مهرماه سال گذشته شروع شده و تا شهریور ماه سال جاری ادامه دارد در قالب یک طرح جامع با عنوان هفت شهر شایستگی در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوران دانشجویی بهترین دوره پرورش برای این هفت نقش است، عنوان کرد: باید کاری کنیم که دانشجو در طول تحصیل خود این هفت نقش را به نحو صحیح بیاموزد و آمادگی کامل برای ورود به جامعه را داشته باشد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: فضای دانشگاه‌ها فضایی است که آمار و ارقام آسیب‌های اجتماعی آن رو به رشد است که این آسیب‎ها به عنوان معلول و نتیجه مشکلات دیگری است.

وی عنوان کرد: برای رفع آسیبهای جامعه باید درمان را در تعلیم و تربیت شروع کنیم که باید در این مورد تغییراتی داده شود و علت را جستجو کرد که برای درمان باید رویکردهای کلان تری را اتخاذ کرد.

فیض با اشاره به اینکه در سال‌های قبل محدوده بررسی همایش کل جامعه بوده است، اعلام کرد: به دلیل اینکه هدف اصلی جهاد دانشگاهی محیط‌های دانشجویی بوده است، ششمین همایش ملی آسیب‌های پنهان با محوریت زیست دانشجویی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بنا داریم تا با برگزاری این همایش شناخت بیشتری از جامعه هدف را کسب کنیم و با یک شناخت بیشتر برنامه‌ریزی‌های فرهنگی خود را در حوزه دانشگاه‌ها به پیش ببریم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور در ادامه افزود: همایش آسیب‌های پنهان قصد دارد تا لایه‌های ناشناخته و نامحسوس زندگی دانشجویی را برای مخاطبان اصلی خود که برنامه‌ریزان مسائل فرهنگی و اجتماعی هستند، آشکار کند.

وی بیان کرد: تلاش داریم در ششمین همایش این ضعف را کاهش داده و شاهد حضور مخاطبان اصلی همایش در جلسات ارائه مقالات باشیم تا بتوانند به نحو مطلوب از مطالب استفاده کنند و در برنامه‌ریزی‌های آتی فرهنگی و اجتماعی خود مورد توجه قرار دهند.

فیض عنوان کرد: در این راستا با دعوت از وزارت علوم و تحقیقات، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی که پایگاه اصلی مدیریت فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها به حساب می‌آیند، تلاش داریم تا مطالب مطرح شده در همایش به دست مخاطبان خاص خود برسد.

وی یادآور شد: امیدواریم این همایش بتواند به صورت دقیق‌تر مشکلات را ریشه یابی کند و فرضیه‌های احتمالی آسیب‌های زیست دانشجویی را به صورت دقیق‌تر مورد ارزیابی قرار دهد.

انتهای پیام

کد N835097

وبگردی