آفتاب

نظر خضری درباره‌ واگذاری بیمارستان‌ها به بخش خصوصی

نظر خضری درباره‌ واگذاری بیمارستان‌ها به بخش خصوصی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: واگذاری بیمارستان‌ها به بخش خصوصی توسط خیرین سلامت می‌تواند ما را به وضعیت مطلوب برساند.

رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ی واگذاری بیمارستان‌ها به منظور کارایی بهتر اظهار کرد: سال گذشته نیز این کار توسط وزارت بهداشت در حال پیگیری بود که در واقع همان مساله خیرین بیمارستان ساز است که کاری می‌کنند تا به مدت ده سال بیمارستان در اختیار خیرین قرار گیرد، 30 درصد ظرفیت به بخش خصوصی و وی‌آی پی با بیمه‌های تکمیلی و 70 درصد تخت‌ها با تعرفه دولتی کار کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس افزود: در مجموع در حال حاضر 47 هزار تخت بیمارستانی کمبود داریم که با همین بودجه قطره‌ای نمی‌توانیم بیشتراز 4 هزار تخت فراهم کنیم اگر جمعیت کشور ثابت بماند 12 سال طول می‌کشد که این کار به طور کامل انجام شود، اگر ثابت هم نباشد قطعا زمان زیادتری نیاز است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به وضعیت مطلوب می‌توانیم از ظرفیت خیرین سلامت استفاده کنیم یادآور شد: در این موضوع مدیریت خیلی مهم است، به عنوان مثال 30 درصد ظرفیت با بیمه‌های تکمیلی و 70 درصد هم باتعرفه دولتی اگر انجام شود نه تنها مشکلی نمی‌تواند داشته باشد بلکه از لحاظ هتلینگ فضای فیزیکی و نیروی پزشک و پیراپزشکی به راحتی می‌توان امکانات را فراهم کرد.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با بیان اینکه تاکنون چند بیمارستان در سطح کشور به این شیوه به بخش خصوصی واگذار شده است گفت:‌ در حال حاضر منتظر هستیم تا گزارش عملکردی در این زمینه ارائه شود.

انتهای پیام

کد N835055

وبگردی