آفتاب

پسر مرسی: از نظر پدرم تنها راه حل مشکل مصر ادامه "انقلاب" است

پسر مرسی: از نظر پدرم تنها راه حل مشکل مصر ادامه "انقلاب" است

پسر محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع مصر پس از ملاقات با وی اعلام کرد که پدرش راه حل را در تکمیل روند "انقلاب" بدون هیچ بازگشتی می‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، اسامه مرسی، پسر محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر پس از ملاقات با پدرش به مدت 15 دقیقه در یکی از اتاق‌های دادگاهی در شرق قاهره که با اجازه قاضی صورت گرفت، در صفحه شخصی خود در فیسبوک به شرح این ملاقات و سخنان رد و بدل شده پرداخت و اعلام کرد: پس از اینکه با لبخند با من دست داد به نظر می‌رسید که در شرایط روحی بسیار خوبی باشد.

او افزود که پدرش گفته است که راه حل مشکل مصر تنها ادامه "انقلاب" بدون هیچ بازگشتی است. هدف رهبران کودتا در هم شکستن اراده مردم و "انقلاب" است اما به همه بگو که "انقلاب" بهترین راه حل و مهمترین مسیر است و این کودتا که سراسر شکست است ادامه نخواهد یافت.

مرسی ادامه داد: انقلاب حقوق پایمال شده را محقق می‌کند و تعداد کشته‌ها را کاهش می‌دهد. مهمترین نتیجه حفظ دستاوردها و اهداف "انقلاب"، شکست "کودتا" خواهد بود.

مرسی و طرفدارانش عزل وی از سوی فرماندهان ارتش مصر و با همکاری نیروهای مردمی، چهره‌های سیاسی و مذهبی در سه ژوئیه 2015 را یک کودتای نظامی و اقدام خود را "انقلاب" می‌نامند.

پسر مرسی درباره واکنش پدرش درباره ارجاع حکم اعدامش به مفتی مصر افزود: مرسی به من گفت: این حکم و دیگر مسائل در من تاثیری ندارند و نباید به آن توجهی کرد. رئیس جمهور با اطمینان خاطر به من گفت: من نمی‌ترسم و مطمئنم ما با انقلاب آنها را محاکمه خواهیم کرد و این جلسات محاکمه خیلی طول نخواهد کشید.

در 16 مه جاری دادگاه کیفری قاهره پرونده مرسی و 121 تن دیگر از رهبران اخوان المسلمین را برای تایید حکم اعدام آنان به اتهام جاسوسی و یورش به زندان‌ها به مفتی مصر ارجاع داد و قرار است حکم در دوم ژوئن آینده قرائت شود.

ارجاع حکم به مفتی در قانون اساسی مصر اقدامی در راستای آماده سازی اجرای حکم است و رای مفتی مصر مشورتی و برای قاضی دادگاه قاهره غیرالزام آور است و امکان دارد با وجود رد این حکم از سوی مفتی مصر، قاضی حکم به اعدام متهمان بدهد.

تاکنون بیانیه‌های بین‌المللی متعددی در محکومیت احکام صادره در مورد مرسی و رهبران اخوان المسلمین صادر شده اما مقامات این کشور بیانیه‌ها را دخالت در امور داخلی این کشور دانسته و تاکید کردند: این بیانیه‌ها مستقل و غیرسیاسی هستند.

انتهای پیام

کد N834913

وبگردی