آفتاب

اعلام موجودیت " مجمع اسلامی دانشجویان" دانشگاه صنعتی امیرکبیر

اعلام موجودیت " مجمع اسلامی دانشجویان" دانشگاه صنعتی امیرکبیر

تشکل " مجمع اسلامی دانشجویان" دانشگاه صنعتی امیرکبیر ( پلی تکنیک تهران) با صدور بیانیه ای اعلام موجودیت کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در بخشی از این بیانیه آمده است: در امتداد مجاهدت های ملت غیور ایران برای کسب آزادی‌های مدنی و حقوق خدادادی‌شان، به عنوان قطره‌ای از دریای خروشان ملت ایران حرکتی را آغاز کردیم برای تشکیل یک جمع دانشجویی با آرمان‌ها و مسیری مشترک و اکنون خداوند بزرگ را شکرگزاریم که سرانجام می‌توانیم در ایامی مقارن با اعیاد شعبانیه، سالروز حماسه ی فتح خرمشهر و سالروز حماسه ی دوم خرداد، تأسیس تشکل مستقل "مجمع اسلامی دانشجویان" دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) را به اطلاع شما دانشجویان و اساتید محترم برسانیم و آغازگر راهی باشیم که ان شاءالله منجر به سربلندی دانشگاه، جامعه و کشورمان گردد.

این بییانیه اعلام موجودیت می‌افزاید: مجمع اسلامی دانشجویان، در وهله‌ی اول رسالت خود را ایفای نقش دانشجویی یعنی دانش‌اندوزی و بسط علم و آگاهی می‌داند و همچنین خود را مدافع منافع دانشگاه و دانشگاهیان دانسته و برای تحقق "استقلال دانشگاه" و "آزادی های آکادمیک" با تمام توان تلاش خواهد نمود. در مرحله‌ی بعد خود را پاسدار ارزش‌های مشترک مردم ایران و دستاورد‌های سال‌های طولانی مجاهدت‌های این ملت بزرگ تعریف می‌کند و می‌کوشد در راه کسب این اهداف و آرمان‌ها گام برداشته و ادامه دهنده‌ی مسیر رو به رشد ملت ایران باشد.

بدون شک، دیگر رسالت همیشگی دانشجو در هر برهه‌ی زمانی نقادی متعهدانه و تلاشی مجاهدانه برای رفع کاستی‌ها و افزودن بر درستی‌ها می باشد.همینطور مجمع اسلامی دانشجویان چنانچه از نامش پیداست، پرداختن به دین مبین "اسلام" را از اهم وظایف خود می‌داند و در کنار شما یاران و همراهان، در سایه ی اصلاح‌طلبی و نواندیشی، برای درکی صحیح از اسلام ناب محمدی(ص) و پیاده ساختن طریقتی حق‌طلبانه تلاش خواهد نمود. بدون شک مطالعه‌ی دین با رویکردی نواندیشانه و متناسب زمانه، با توجه به مسائل گوناگون ِ پیرامون دین و دینداری، یکی از مهم‌ترین نیا‌ز‌های امروز دینداران است، لذا مطالعات دینی و برگزاری نشست‌های مختلف برای شناخت هرچه بهتر و عمیق‌تر دین از عمده‌ی فعالیت‌های ما خواهد بود.

دغدغه‌ی دیگر ما درمجمع اسلامی دانشجویان پلی تکنیک پرداختن به امور فرهنگی و اجتماعی خواهد بود. فرهنگ، خون جاری در هر حرکت اجتماعی و مدنی ست و بدون شک مسیر و نحوه ی عمل را معین می سازد. تلاش ما بر آن خواهد بود که فرهیختگی و فرزانگی دیرینه‌ی ایرانیان را بازشناسیم و برای رسیدن به روز‌های اوج و سرافرازی آن را به کار بندیم. فرهنگی که در گذر تاریخ فراز و فرود‌های بسیار داشته است، و با آنکه همواره گوهر ارزشمند خویش را حفظ نموده، اما در معرض آفت و انحراف نیز بوده است، پس وظیفه‌ی دیگر ما پیراستن آن از ناروایی‌ها و آراستن آن به شایستگی‌هاست.

همچنین می‌کوشیم معضلات و مسائل اجتماعی را بازشناخته و با پرداختن به آن‌ها قدمی در راه یافتن راه حل رفع شان برداریم.

فعالیت عمده‌ی دیگر مجمع، تلاش برای رسیدن به جامعه‌ی مدنی مطلوب و پاسداشت حقوق حقه‌ی انسانی است، لذا شناخت هرچه بیشتر حقوق شهروندی و جامعه‌ی مدنی و نیز پاسداری از دموکراسی، حقوق بشر و کرامت انسان از دیگر وظایف ما خواهد بود.

مجمع اسلامی در کنار اهداف ایجابی خود، بدون شک رویکرد سلبی نسبت به هرگونه استبداد، استکبار، اقتدارگرایی، استثمار و مفسده‌انگیزی در هر سطحی از جامعه خواهد داشت و وظیفه ی مدنی-دانشجویی خود را مبارزه با هر عنصر سوء، نامطلوب و در تضاد با کرامت انسانی می‌داند.

مجمع اسلامی دانشجویان از ایفای نقش خود و فعالیت در زمینه های مختلفی چون محیط زیست، هنر، امور خیریه، مطالعات علوم انسانی، تاریخ، فلسفه و دیگر موضوعاتی که عمل به آنها و دانستن شان برای غنا بخشیدن به شخصیت و رشد فکری مان لازم است، غافل نخواهد بود و به این قبیل موضوعات نیز به جدّ خواهد پرداخت.

اساتید بزرگوار و دانشجویان فهیم پلی تکنیک

در ادامه این آمده است:مجمع اسلامی دانشجویان خواهد کوشید در فضای جدید فعالیت دانشجویی در کنار سایر تشکل‌ها به تمرین ایفای نقش در یک جامعه‌ی مدنی و بالنده بپردازد. این تشکل عمیقاً به رجحان فعالیت گفتمانی بر شعارزدگی‌های سطحی اعتقاد دارد و تلاش می‌کند تا همواره در صراط مستقیم اندیشه‌ورزی گام بردارد.

بدون شک میان تمامی تشکل‌های موجود دانشجویی، شباهت‌ها و تفاوت‌هایی وجود دارد، مجمع اسلامی دانشجویان بر آن است تا با همکاری سایر تشکل‌ها، ضمن ایجاد بستری مناسب برای همکاری در زمینه‌ی مشترکات، در زمینه تفاوت‌ها نیز با بیان مواضع دقیق و نظرات روشن در فضای تضارب آرا، برای یافتن بهترین پاسخ‌ها به یکدیگر یاری رسانده و بتوانیم دوشادوش تمامی دانشجویان محیطی سرزنده، شاداب و رو به رشد ایجاد نموده و به ایفای رسالت دانشجویی خود بپردازیم.

بدون شک در این زمان، مجمع اسلامی نیز نهالی دیگر است در باغ جامعه‌ی مدنی کشور‌مان که نیاز به پاسداری و حمایت همگان دارد تا بتواند ببالد و رشد نماید، بنابراین دست یاری به سوی همه‌ی شما هم‌ اندیشان و همراهان دراز می‌نماییم تا در این مسیر پر فراز و فرود ما را مددرسان باشید.

امیدواریم در طول این مسیر خداوند منان یاری‌رسان ما باشد و همواره از رهروان حجت بر حقش، پیشوای مستضعفان جهان، حضرت مهدی (عج) باشیم.

انتهای پیام

کد N834891

وبگردی