آفتاب

سقوط یک بالگرد نظامی سوریه و کشته شدن دو افسر ارشد ارتش

سقوط یک بالگرد نظامی سوریه و کشته شدن دو افسر ارشد ارتش

رسانه‌های سوریه از سقوط یک بالگرد نظامی در شمال این کشور و کشته شدن چند تن از نیروهای ارتش از جمله یک افسر عالی رتبه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تلویزیون رسمی سوریه با انتشار این خبر اعلام کرد که بالگرد مذکور در پایگاه هوایی کویرس در استان حلب سقوط کرده و تمامی سرشینان آن کشته شدند.

تلویزیون سوریه اشاره‌ای به هدف قرار گرفتن این بالگرد نکرده اما داعش با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که با موشک‌های ضد هوایی آن را بر فراز فرودگاه کویرس سرنگون کرده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز با تایید این خبر اعلام کرد که بالگرد سوری در حمله نیروهای داعش سرنگون شده است.

پایگاه هوایی کویرس در نزدیکی شهرک الباب در استان شمالی حلب قرار دارد که کنترل این شهرک در دست شبه نظامیان داعش است و این نیروها تقریبا فرودگاه مذکور را در محاصره دارد.

رسانه‌های نزدیک به دولت سوریه و پایگاه اجتماعی نیز همزمان اخباری در مورد کشته شدن سرلشگر یونس ابراهیم، نائب رئیس کمیته امنیتی حلب خبر داده‌اند که گفته می‌شود در این حادثه جان خود را از دست داده است.

یونس ابراهیم یکی از فرماندهان اصلی ارتش سوریه در درگیری‌های حلب محسوب می‌شود که بیش از سه سال است شاهد درگیری میان نیروهای دولتی و گروه‌های مختلف مخالف دولت سوریه است.

از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر سوریه از یک عملیات تروریستی در مرکز دمشق خبر داد که در آن یک نظامی ارشد سوریه به همراه شش تن از محافظانش کشته شدند.

گروه تروریستی احرار الشام که از گروه‌های مخالف دولت سوریه و فعال در حومه دمشق محسوب می‌شود مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و رسانه‌های سوری نظامی کشته شده را بسام منهی العلی، از فرماندهان ارتش سوریه اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N834486

وبگردی