آفتاب

دبیرکل سازمان ملل ترور سیاستمدار مخالف دولت بروندی را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل ترور سیاستمدار مخالف دولت بروندی را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل به دنبال ترور یکی از رهبران مخالف دولت بروندی، از این دولت و مخالفانش خواست اجازه ندهند خشونت‌ها روند مذاکرات تحت حمایت سازمان ملل در این کشور را از مسیر خارج کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بان‌ کی مون دبیر کل سازمان ملل امروز (یکشنبه) ترور زدی فروزی، یک سیاستمدار مخالف دولت بروندی و رهبر حزب UPD توسط افراد مسلح ناشناس را محکوم کرد.

زدی فروزی یکی از سیاستمداران مخالف تلاش پیر نکورونزیزا، رییس جمهور بروندی برای آغاز سومین دور ریاست جمهوری‌اش بود. تصمیم نکورونزیزا برای سومین دور ریاست جمهوری‌اش باعث ایجاد بدترین بحران در بروندی از زمان پایان جنگ داخلی این کشور در سال 2005 شد.

سعید جینیت، فرستاده ویژه سازمان ملل به منطقه به همراه دیگر میانجی‌گران بین المللی میزبان مذاکرات اولیه میان طرف‌های رقیب در بروندی به منظور پایان دادن به بحران اخیر بوده است. احزاب مخالف و فعالان جامعه مدنی در بروندی می گویند، رسیدن نکورونزیزا به سومین دور ریاست جمهوری ناقض محدودیت دو دوره‌ای تعیین شده در قانون اساسی و توافق صلح پایان دهنده به جنگ داخلی است.

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای از طرف‌های مذاکرات مشورتی سیاسی در بروندی خواست تا کار خود را در مقابل کسانی که از طریق خشونت به دنبال جلوگیری از ایجاد فضای لازم برای برگزاری انتخابات آرام، معتبر و فراگیر در این کشور هستند متوقف نکنند.

انتهای پیام

کد N834195

وبگردی