آفتاب

سریع‌ترین بالگرد نظامی جهان با سرعت 444 کیلومتر بر ساعت

سریع‌ترین بالگرد نظامی جهان با سرعت 444 کیلومتر بر ساعت

بالگرد نظامی جدید Raider 97-S با تکیه‌بر پیشرانه جدید می‌تواند به بیشترین سرعت 444 کیلومتر بر ساعت دست یابد. رکورد قبلی سرعت بالگردها 430 کیلومتر بر ساعت بود.

خبرگزاری مهر نوشت:

مهندسان علوم نظامی بالگرد جدیدی ساخته‌اند که سرعت بالا و چالاکی مهم‌ترین ویژگی آن به شمار می‌آید.

این بالگرد فوق مدرن توسط گروهی از مهندسان علوم نظامی در آمریکا ساخته شده و به‌تازگی نیز نخستین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت در فلوریدای این کشور انجام داد. این فناوری جدید Raider 97-S نام دارد و گفته می‌شود نسل بعدی بالگردهای نظامی با قابلیت‌های ویژه پروازی در ارتش آمریکا خواهد بود.

بدون شک مهم‌ترین ویژگی این بالگرد سرعت زیاد آن است. Raider 97-S توانایی پرواز با حداکثر سرعت ۴۴۴ کیلومتر بر ساعت را دارد که این مهم به‌واسطه پیشرانه مخصوصی به‌دست‌آمده که در سیستم موتوری آن تعبیه شده است.

به گفته مهندسانی که این فناوری جدید را ارائه کرده‌اند، اگر همه‌چیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های از پیش صورت گرفته به‌پیش رود، دستیابی به حداکثر سرعت ۴۴۴ کیلومتر در این بالگرد در آزمایش‌هایی که قرار است ماه‌های آینده صوت گیرد دور از ذهن نخواهد بود.

آن‌ها این بالگرد را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که در گردش به چپ و راست و حرکت عقب‌گرد نیز سرعت قابل‌توجهی داشته باشد. این ویژگی مهم آن را از گزند شلیک‌های زمینی در امان نگاه می‌دارد. از آن گذشته چالاکی قابل‌توجه Raider 97-S موجب شده تا بتوان آن را گزینه‌ای مناسب جهت به‌کارگیری در حملات نظامی در نظر گرفت.

این فناوری جدید در حالی ارائه می‌شود که پیش‌تر سریع‌ترین بالگرد جهان با حداکثر سرعت ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت ساخته شده بود.

5353

کد N834179

وبگردی