آفتاب
نایب رئیس هیات موسس جمعیت جانبازان در گفتگو با مهر:

جمعیت جانبازان در مرزبندی های جناحی نیست/ نظارت بر صاحبان قدرت

جمعیت جانبازان در مرزبندی های جناحی نیست/ نظارت بر صاحبان قدرت

رحمانی با بیان اینکه ما خود را در مرزبندی های جناحی تلقی نمی کنیم گفت: ممکن است در بین ما افرادی باشند که به ظاهر در جرگه اصلاح طلبان هم قرار بگیرند اما در سابقه عملکردشان تبعیت از رهبری را دیده ایم.

قدرت الله رحمانی رئیس هیات موسس جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سابقه این جمعیت به اردیبهشت سال ۹۲ برمی گردد اظهار کرد: این جمعیت یک تشکل موقت برای انتخابات مجلس دهم نیست بلکه امروز دو سال است که فرآیند اخذ مجوز برای این جمعیت به طول انجامیده است.

وی افزود: تاکنون توانسته ایم اساسنامه و مرامنامه را با شورای مرکزی موقت به بحث بگذاریم و با توجه به اینکه وزارت کشور با «جبهه» مخالفت کرد این تشکل به «جمعیت جانبازان» تغییر نام داد.

رحمانی با بیان اینکه این جمعیت با نگرش انتخاباتی تاسیس نشده است گفت: ۲۰ سال است که یک دغدغه ای بین جانبازان وجود داشته است که متشکل بشوند و در فرآیند یک تشکل دسته جمعی به پیشبرد اهداف انقلاب کمک کنند.

نایب رئیس هیات موسس جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تاکید کرد: تقدم فعالیت در این جمعیت به فعالیت های سیاسی کارهای فرهنگی و اجتماعی است که ما در مرامنامه نیز این موضوع را تعریف کردیم البته ما خود را از کار سیاسی محروم نمی کنیم و در برخی مقاطع سیاسی مانند انتخابات به صورت سازماندهی شده مشارکت خواهیم کرد.

وی هدف از تاسیس جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی را کارکرد فرهنگی دانست و تصریح کرد: ممکن است در مواضع انتخاباتی مشارکت مستقیم داشته باشیم و ممکن است نداشته باشیم. گرچه در بین ما اعضای سیاسی وجود دارد مانند برخی نمایندگان مجلس اما غلبه با چهره های فرهنگی است.

رحمانی تاکید کرد: تقریبا تمام جانبازانی که عضو جمعیت هستند در گذشته خود پیشینه فرهنگی و سیاسی داشته اند. بنیان گذاران اصلی این تشکیلات عمدتا از چهره های فرهنگی هستند اما عبدا این طور نیست که با دغدغه های سیاسی و توقعات سیاسی آمده باشند و این جمعیت را تبدیل به پایگاهی برای کسب مقام کنند.

نایب رئیس هیات موسس جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اعضای جمعیت نقش اول خودشان را تعقیب به رویکرد نظارت بر عملکرد صاحبان قدرت قرار دادند که روشمند و نظام مند بتوانند به عملکرد متولیان امور نظارت داشته باشند و در حقیقت از مسیر نظام، امام و رهبری خارج نشوند و خودشان را بازوی رهبری برای تعقیب منویات ولایت امر بدانند تا این منویات در جامعه جاری و ساری شود.

وی ادامه داد: ما خود را در چارچوب جناح های کشور تعریف نکردیم که اصولگرا هستیم یا اصلاح طلب بلکه تنها چیزی که درباره آن مرزبندی داشتیم شاخص اش به طور روشن دیدگاه های ولایت فقیه که مصداق آن آیت الله خامنه ای است.

رحمانی با بیان اینکه ما خود را در مرزبندی های جناحی داخل کشور تلقی نمی کنیم گفت: ممکن است در بین ما افرادی باشند که به ظاهر در جرگه اصلاح طلبان هم قرار بگیرند اما در سابقه عملکرد همین افراد تبعیت از رهبری را دیده ایم که می تواند در بین ما حضور داشته باشند.

نایب رئیس هیات موسس جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تصریح کرد: قرار نیست تمام کسانی که با ما همکاری می کنند عموما جانباز باشند بلکه هر کسی که راه جانبازی را برای انقلاب قبول داشته باشد حتما در بین ما خواهد بود لذا عضوگیری های ما در آینده تنها از میان جانبازان نخواهد بود بلکه به فعالین قشر اجتماعی بخصوص قشر جوان نیز توجه خاصی خواهیم کرد.

کد N833992

وبگردی