آفتاب

حضور بی‌سابقه فعالان صلح در مرز کره شمالی

حضور بی‌سابقه فعالان صلح در مرز کره شمالی

گروهی از زنان فعال صلح امروز (یکشنبه) به طور بی‌سابقه‌ای از یکی از نظامی‌ترین مرزهای جهان بین کره‌شمالی و کره‌جنوبی عبور کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این گروه متشکل از 30 فعال و به رهبری گلوریا استینم، فعال آمریکایی سوار بر اتوبوس از این منطقه نظامی که دو کره را از یکدیگر جدا می‌کند، عبور کرده و اشتاینم ضمن توصیف این اقدام به عنوان پیروزی برای صلح و سازش، انتقادها مبنی بر اینکه این زنان اجازه داده‌اند تا کره‌شمالی از آنها به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده کند، رد کرد.

استینم به خبرنگاران در مرز کره‌جنوبی گفت: مطمئنم زمانی که مشخص شود ما چه تجربه‌ای کرده‌ایم،‌ این اعتراضات از بین خواهند رفت.

منتقدان گفتند، این گروه با امتناع از ابراز انتقاد صریح از سوابق حقوق بشری کره شمالی در جریان توقف‌شان در پیونگ‌یانگ خود را بازیچه دست کره‌شمالی کرده‌اند.

این فعالان در پیونگ‌یانگ تجمع صلح‌آمیزی را با گروه‌های زنان کره‌شمالی برگزار کردند.

آنها همچنین افزودند، تاثیرات متقابل این گردهمایی نیز بسیار ناچیز بود چراکه احتمالا زنان کره‌شمالی به صورت ویژه از سوی مقامات انتخاب شده بودند.

استینم تاکید کرد: می‌دانم که ما تبادلات فردی واقعی با زنان کره‌شمالی داشتیم. ما نمی‌توانیم تصویر کره‌شمالی را تغییر دهیم. ما تلاش می‌کنیم تا فرد به فرد ارتباط برقرار کنیم.

به این زنان اجازه داده نشد تا به صورت پیاده از این خط مرزی عبور کنند و آنها مجبور شدند تا سوار بر اتوبوس از این منطقه بگذرند.

این زنان با توجه به هفتادمین سالروز تقسیم شبه جزیره کره، گفتند، می‌خواهند توجه همگان را به لزوم یک معاهده صلح دائم برای جنگ کره در سال‌های 1950 تا 1953 میلادی جلب کنند که از نظر فنی هرگز پایان نیافته است.

زنان فعال صلح در مرز دو کره

زنان فعال صلح در مرز دو کره

انتهای پیام

کد N833975

وبگردی