آفتاب

رابرت گیتس: اوباما باید کمک نظامی به عراق را افزایش دهد

رابرت گیتس: اوباما باید کمک نظامی به عراق را افزایش دهد

وزیر دفاع سابق آمریکا معتقد است واشنگتن باید کمک نظامی‌اش به نیروهای عراقی را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا در دوران ریاست جمهوری جورج واکر بوش و باراک اوباما در مصاحبه با شبکه "ان پی آر" گفت: فکر می‌کنم بمب گذاری انتحاری در مسجد شیعیان در عربستان سعودی که دست کم 19 کشته برجای گذاشت ثابت می‌کند که تروریست‌های داعش توانایی دسترسی به بخش‌های مختلف منطقه و همچنین تقویت مواضعشان در سوریه و استان الانبار عراق را دارند. مشخصا آن‌ها نیروهای جدیدی را از سراسر منطقه وجهان به خدمت می‌گیرند و جای تعجب ندارد که می‌توانند چنین حمله استثنایی انجام دهند.

وی درباره استراتژی کنونی آمریکا گفت: فکر می‌کنم استراتژی اوباما درست است که پیش از کمک بیشتر به نیروهای عراقی خواستار تغییر سیاسی، برکناری نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق و انتصاب حیدرالعبادی به جای او شد. البته العبادی نیز با چالش‌های خودش مواجه است.

گیتس افزود: همچنین فکر می‌کنم اوباما در گفتن اینکه نیروی زمینی در عراق باید نیروهای عرب یا کرد باشند نه آمریکایی یا غربی حق داشت. من معتقدم کمک نظامی به عراق باید افزایش یافته و قوانین مشارکت نیروهای ما نیز تغییر کند. البته نمی‌توان مطمئن بود که این اقدامات کاملا موثر خواهند بود چرا که وضعیت بسیار دشوار و بی‌ثبات است.

انتهای پیام

کد N833897

وبگردی