آفتاب

خودکشی یک افسر ارشد شاباک در تل‌آویو

خودکشی یک افسر ارشد شاباک در تل‌آویو

یک افسر برجسته سازمان اطلاعات و امنیت عمومی "شاباک" که متهم به برخورد نژادپرستانه با یک زن یهودی اتیوپیایی تبار بود، شنبه شب گذشته در آپارتمان محل زندگی اش در شهر "هود هشارون" واقع در جنوب شرق تل آویو خودکشی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، این افسر صهیونیستی "آریل رونیس" نام داشت و با شلیک یک گلوله به سرش خودکشی کرده است.

وی 20 سال در سازمان اطلاعاتی شاباک فعالیت داشت و اخیرا رئیس اداره صدور گذرنامه شده بود.

این حادثه چند روز پس از آن اتفاق افتاد که یک زن یهودی اتیوپایی تبار رونیس را به برخورد نژاد پرستانه با خود به هنگام حضور در اداره صدور گذرنامه برای دریافت گذرنامه پسرش متهم کرده و بر روی صفحه فیسبوک نوشته بود که پس از این حادثه فلسطین اشغالی را ترک کرده و به کشورش اتیوپی برگشته است. این یادداشت وی بر روی فیسبوک بیش از 6 هزار بازدید کننده داشته است.

گفتنی است که یهودیان اتیوپیایی تبار طی ماه های گذشته به شدت نسبت به تبعیض و برخوردهای نژاد پرستانه پلیس صهیونیستی معترض بودند و چندین بار در شهرهای بزرگ رژیم صهیونیستی از جمله تل آویو دست به تظاهرات زدند که در بسیاری از موارد، این تظاهرات ها با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

انتهای پیام

کد N833879

وبگردی