آفتاب
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

جامعه از صدق گفتار و امانتداری دور شده است

جامعه از صدق گفتار و امانتداری دور شده است

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: متاسفانه مشکلات جامعه به خاطر عدم اجرای دستورات دینی و دوری از معارف الهی است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: متاسفانه مشکلات جامعه به خاطر عدم اجرای دستورات دینی و دوری از معارف الهی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار با فرماندهان ناجا، به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: موعظه بهترین هدیه الهی است و نصیحت کردن برادران دینی بهترین خیر برای آنان است.

وی با بیان این‌که «نصیحت به معنای خیرخواهی است» اظهار کرد: قرآن کریم نیز به موضوع موعظه اشاره‌های مهمی کرده و تاکید فراوانی در اجرای آن دارد.

این استاد دانشگاه افزود: قرآن بیان می‌کند مومنین حقیقی کسانی‌اند که دارای صدق در گفتار و ادای امانت باشند و مردم در همه حال به آنها اعتماد دارند و چشم امید مردم در جامعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه جامعه کمی از صدق گفتار و امانتداری دور شده است، تا جایی که این گناهان بزرگ به امری عادی تبدیل شده و برخی ابایی از این امر ندارند و حتی برخی نیز کارشان کلاهبرداری است.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه‌نیوز، آیت‌الله علوی‌گرگانی افزود: متاسفانه مشکلات جامعه به خاطر عدم اجرای دستورات دینی و دوری از معارف الهی است، چراکه اگر دستورات الهی از جامعه‌ای برچیده شود برکت از آن جامعه می‌رود و نورانیت جای خود را به تاریکی و ظلمت می‌دهد.

وی گفت: انسان باید در هر حالی صدق در رفتار و گفتار داشته باشد هر چند به صدق در گفتار و رفتار عمل کردن در ظاهر به ضرر وی تمام شود.

این استاد خارج فقه افزود: واقعیت تلخ این است که خیلی‌ها نماز می‌خوانند، ولی به اندازه کافی گفتار در صدق و امانت‌داری را رعایت نمی‌کنند لازم است این افراد هرچه سریعتر درصدد اصلاح خود برآیند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: خداوند امانتداران و صادقان را دوست دارد و جایگاه خوبی را در آخرت برای آنها در نظر گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نماز، تبعیت از ولایت امام و خدمت به مردم بخشی از امانت‌های الهی در دنیا هستند و انسان باید در حفظ آنها کوشا باشد.

انتهای پیام

کد N833842

وبگردی