آفتاب
نماینده جیرفت:

برنامه کشت بر اساس نیاز کشور در باغات کشاورزی یک ضرورت است

برنامه کشت بر اساس نیاز کشور در باغات کشاورزی یک ضرورت است

نماینده مردم جیرفت در مجلس اظهار کرد: برنامه ریزی برای اجرای الگوی کشت بر اساس نیاز کشور در باغات و مزارع کشاورزی یک ضرورت است که باید مسئولین به آن توجه کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، فرج الله عارفی طی تذکر شفاهی خود در جلسه امروز مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت : بررسی و برنامه الگوی کشت برای جلوگیری از زیان کشاورزان در هنگام فروش محصولات متناسب به نیاز کشور و در نظر گرفتن تسهیلات مالی کم بهره و سرمایه در گردش باید از هم اکنون برای پیشگیری از مشکلات سالهای قبل و تکرار آن در سال های آینده اندیشیده شود.

وی افزود: توجه به حقابه داران پایین دستی در منطقه جیرفت و عنبرآباد یک مشکل جدی است و باید برای حل این مشکل و تقویت سفره‌های زیرزمینی آب اقدام شود. همچنین از وزیر کشور با حضور در منطقه کرمان امنیت منطقه که در حال تهدید است را ببینند و برای حل آن یک تصمیم جدی اتخاذ کنند.

عارفی در تذکر پایانی خود به وزیر راه و شهرسازی و وزیر نیرو گفت:‌منطقه کرمان و جیرفت رتبه اول را از نظر بی بهرگی از راه مناسب شهری و بین روستایی دارند که باید هر چه سریعتر حل شود.همچنین تعداد زیادی از منطقه با معضل بی آبی مواجه اندو از مسئولین می خواهم که به این مشکل نیز رسیدگی کنند.

انتهای پیام

کد N833821

وبگردی