آفتاب

تایلند از نیروهای آمریکایی خواست این کشور را ترک کنند

تایلند از نیروهای آمریکایی خواست این کشور را ترک کنند

نیروهای مسلح سلطنتی تایلند از هواپیما و سربازان آمریکایی خواسته تا جزیره پوکت را پس از رزمایش "حفاظت از دریا" ترک کنند تا این نیروها به کمک مسلمانان روهینجا نپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت تایلند درخواست آمریکا را در استفاده از این جزیره به عنوان پایگاهی برای انجام عملیات تامین کمک به مهاجران روهینجا رد کرده است.

آمریکا می‌خواست تا هواپیمای نظارتی نیروی دریایی را در این جزیره و پس از رزمایش پنج روزه که چهارشنبه پایان می‌یابد، در منطقه نگه دارد.

با وجود این حقیقت که آمریکایی‌ها مکررا از تایلند خواسته‌اند تا درخواستشان را اجابت کند، نیروی هوایی سلطنتی تایلند و نیروی مسلح این کشور گفتند که سربازان و هواپیمای آمریکایی باید روز جمعه تایلند را ترک کنند.

به گفته یک مقام نظامی، جزیره پوکت می‌توانست پایگاه گشت دریایی برای آمریکایی‌ها به منظور تامین کمک‌های بشردوستانه به مهاجران روهینجا باشد. اما دولت تایلند به خاطر فشارهای آمریکا در حل مشکلات مربوط به قاچاق انسان خشمگین شده و تصمیم گرفته تا ایالات متحده را از مساله روهینجا دور نگه دارد.

صدها روهینجا و بنگلادشی بر قایق به کمپ‌های مخفی در جنوب تایلند برده شده‌اند بدون آنکه ردی از آن‌ها باشد. بانکوک پست نیز نوشت که پلیس تایلند در حال حاضر به دنبال 75 مظنون قاچاق انسان است.

انتهای پیام

کد N833734

وبگردی