آفتاب
وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران:

در زمینه شناسایی اموال بابک زنجانی توفیق چندانی نداشته‌ایم

در زمینه شناسایی اموال بابک زنجانی توفیق چندانی نداشته‌ایم

وزیر دادگستری گفت: در زمینه شناسایی اموال جدید بابک زنجانی توفیق چندانی نداشته‌ایم.

وزیر دادگستری گفت: در زمینه شناسایی اموال جدید بابک زنجانی توفیق چندانی نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه همایش چشم‌انداز حقوق کودک در جمع خبرنگاران درباره اهداف برگزاری این همایش، گفت: سرمایه ملت‌ها و کشورها، سرمایه انسانی‌شان است که مورد اتفاق همه است و امروز آینده ملت‌ها توسط سرمایه انسانی‌شان تشکیل می‌شود که مهمترین نقش سرمایه انسانی در زمینه کودک و نوجوانان است.

وی ادامه داد: امروز 22 میلیون کودک و نوجوان زیر 18 سال داریم. توانسته‌ایم که در سال‌های اخیر مرجع ملی را با مشارکت دستگاه‌های مختلف شکل دهیم و تلاش می‌کنیم که جامعه را با حقوق کودکان آشنا کنیم و اطلاعات لازم را در این زمینه تجمیع کنیم. چرا که نقص جدی ما در این زمینه است. امیدواریم امسال تجمیع اولیه اطلاعات شکل بگیرد که این امر پس از مدیریت نیازهای کودکان و نوجوانان شکل خواهد گرفت.

وزیر دادگستری با بیان این‌که «موضوع کودک و نوجوان، موضوع بسیار مهمی است» ادامه داد: کنوانسیون حقوق کودک و ضوابط بین‌المللی تا جایی که با قوانین ما تطبیق داشته است، در حال اجراست، و سعی داریم آن را اجرا کنیم. خوشبختانه در اجلاس سازمان ملل NGOها و نمایندگان فعال جمهوری اسلامی ایران حضور داشته‌اند و گزارش خوبی در این زمینه ارائه داده‌اند. نشست امروز برای نشان دادن عزم و توجه و حضور گسترده بخش‌های فعال در زمینه حقوق کودکان است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره شناسایی اموال بابک زنجانی گفت: متأسفانه ما از جهت شناسایی اموال جدید بابک زنجانی توفیق خوبی نداشته‌ایم و در حال ارزش‌گذاری اموال وی در داخل هستیم. البته بخش عمده‌ای از اموال بابک زنجانی در خارج است.

ادامه دارد...

کد N833471

وبگردی