آفتاب
هادی خامنه​ای:

اصلاحات خواستار حاکمیت اخلاق اسلامی و حفظ کرامت انسانی است

اصلاحات خواستار حاکمیت اخلاق اسلامی و حفظ کرامت انسانی است

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: اصلاحات در مجموع خواستار آن است که اخلاق اسلامی و قانون حاکم شود و کرامت انسان حفظ شود؛ در چنین جامعه​ای است که می​توان پیشرفت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه​ای در همایش نقش حضور مردم در دفاع از ارزش​های انقلاب اسلامی که در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: اسلام همواره به نقش مردم در پیروزی نهضت​ها اشاره و به آن اعتراف کرده است.

وی افزود: در خردادماه حوادث بسیار مهمی اتفاق افتاده است. دوم خرداد یادآور حرکت ملت است که بهترین انتخاب را در تمام دوره​ها انجام داد. معتقدم که در همان دوران این حرکت و انتخابات با قاطعیت به سرانجام مطلوب رسید، زیرا از نزدیک شاهد شور و هیجان مردم و آگاهی آن​ها بودم و همان​گونه نیز اتفاق افتاد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با بیان این​که اصلاحات عمر طولانی دارد، گفت: اصلاحات به معنی بازگشت به قانون و جمهوریت نظام و بازگشت به تمام اهداف مقدس انقلاب اسلامی است و این حرکت از همان ابتدای انقلاب آغاز شده است که گاهی این حرکت را نیروهای خط امام (ره) و یا چپ می​نامیدند؛ بعد از انتخابات سال 76 نام اصلاح​طلبان را بر آن گذاشتند.

خامنه​ای بیان​کرد: اصلاحات طالب آن است که همه با قانون حرکت کنند؛ حرکت فراقانونی مورد قبول جریان اصلاحات، اکثریت مردم و طبیعت مردمی نیست. ارزش قانون به حمایت اکثریت از آن است. قانونی ارزشمند است که مورد حمایت مردم باشد.

وی به ارزش رای اشاره کرد و ادامه داد: در این بحث ارزش رای مردم مطرح می​شود. به خاطر همین ارزش است که امام علی (ع) بعد از 35 سال به خاطر حضور و خواسته مردم و احترام به آن، به صحنه آمد و علت پیروزی پیامبر(ص) در قرآن نیز حمایت مردم عنوان شده و این نشان از ارزش رای مردم در نظام اسلامی است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) تصریح کرد: نقش مردم در حکومت ضروری است و رهبری نیز گفتند که باید رای مردم به عنوان امانت تلقی کنیم. منظور آن است که رای مردم که همان خواسته مردم است حتی قبل از آن که به صورت برگه رای درآید، مورد احترام قرار دهد. مسئولان موظفند رای و خواسته مردم را محترم بشمارند و اگر بدانند که رای اکثریت مردم کجا است با رد صلاحیت و بهانه​های گوناگون، مانع از حضور آن نشوند.

خامنه​ای با اشاره به لزوم تقویت گروه​ها و احزاب تصریح کرد: باید به مردم آگاهی لازم در تمام زمینه​ها، چه در زمینه حقوق شخصی و یا حتی حقوق بین​المللی داده شود. هدف از فعالیت گروه​ها و احزاب این است که مردم از اقشار مختلف را وارد صحنه کرد و در جهت آگاهی قرار داد. تمام گروه​ها و احزاب و سازمان​ها باید تقویت شوند، اختلاف نام​ها وجود دارد اما تمام آنها هدفشان یکی است.

وی با بیان این​که اصلاحات به معنی بازگشت به دوران طلایی انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: یکی از الزامات اصلاحات بازگشت به قانون است که به معنای بازگشت به قانون اسلام و انقلاب اسلامی است. اصلاحات برای آزادی کشور و آبادانی آن و پیش برد انقلاب دلسوزی می​کند.

حجت الاسلام و المسلمین خامنه​ای گفت: نباید حیثیت انقلاب را قربانی افراد کنیم. مجلس که در راس امور است منظور رای مردم و مجلسی که براساس یک انتخاب طبیعی به وجود آمده و بیانگر اندیشه و فکر واقعی مردم باشد. اگر بتوانیم چنین انتخاباتی برگزار کنیم، آن انتخابات اسلامی است.

وی عنوان کرد: تمام اندیشه​ها برای ما محترم است. خواسته​های ما این است که تمام جریان​های فکری حرف خود را بیان و در کنار هم گفت و گو کنند. گفت و گو یکی از شئونات انسانی است؛ اینکه به خاطر اختلاف فکری سخنرانی​هایی را بهم بزنیم مخالف اسلام است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) تصریح کرد: باید اجازه داد که تمام اندیشه​ها مطرح شود. صدا و سیما نباید برای یک اندیشه خاص و برنامه​های ویژه باشد. در تمام زمینه ها و نه تنها مسایل سیاسی؛ 35 سال است که اندیشه​های اسلامی را عده خاصی توضیح می​دهند در حالی که اندیشه​های متفاوتی وجود دارند که می​توانند اسلام را معرفی کنند.

خامنه​ای گفت: تفسیرهای بسیاری از قران و اسلام وجود دارد و اختلافات همیشه در اسلام بوده است اما همیشه این اندیشه ها مطرح، بحث و تبادل نظر می​شد. در علما برداشت​های گوناگونی از اسلام وجود دارد و این اختلاف است که گفت و گو را به وجود می​آورد و موجب تولید علم می شود.

انتهای پیام

کد N833385

وبگردی