آفتاب

پیام اتحاد رهبران دو قبرس از کافی شاپ

پیام اتحاد رهبران دو قبرس از کافی شاپ

رهبران دو قبرس در راستای نشان دادن همبستگی در دو طرف خط مرزی با یکدیگر دیدار کرده و پس از نوشیدن قهوه متعهد شدند که به مذاکرات اتحاد مجدد ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبران قبرس یونانی و ترک نشین روز شنبه به اتفاق یکدیگر راهی کافی شاپی در نیکوزیا شدند و وعده دادند که به مذاکرات اتحاد مجدد تحت حمایت سازمان ملل به صورت کامل متعهد باشند.

این دو مقام دقیقا 45 دقیقه را در مغازه‌ها و کافی شاپ‌های دو طرف خط مرزی سپری کردند که منطقه حائل مورد پشتیبانی سازمان ملل است.

نیکوس آناستازیادس، رهبر قبرس یونانی نشین تاکید کرد که می‌خواهد آمادگی خود را برای رسیدن به توافق نشان دهد و به نیم قرن اختلاف و جدایی دو جامعه پایان دهد.

وی گفت: می‌خواهم پیامی قاطع با این مضمون منتشر کنم که ما به صورت خستگی ناپذیر کار می‌کنیم تا راه حلی صلح آمیز در سریع‌ترین زمان ممکن حاصل شود. پیام من خطاب به دو اجتماع است. ما از سوی تاریخ محکوم شده‌ایم و این وظیفه ماست که صلح را برای هر فردی در این جزیره به ارمغان آوریم.

در مقابل مصطفی آلکینچی، رهبر قبرس ترک نشین گفت که پس از سال‌ها شروع غلط وی مصمم است تا از ناامیدی‌های جدید جلوگیری کند.

وی یکی از مذاکره کنندگان با سابقه در زمینه اتحاد دو قبرس است که ماه گذشته پس از پیروزی در انتخابات قول داد که مذاکرات سازش را در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز کند.

وی افزود: ما می‌خواهیم پیام امید منتقل کنیم چرا که پس از این همه ناامیدی ما به امید نیاز داریم. البته مساله‌ای که بسیار حائز اهمیت است این است که ناامیدی دیگری به وجود نیاوریم.

انتهای پیام

کد N833372

وبگردی