آفتاب

قدردانی نتانیاهو از حمایت‌های آمریکا در کنفرانس "ان‌پی‌تی"

قدردانی نتانیاهو از حمایت‌های آمریکا در کنفرانس "ان‌پی‌تی"

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وزیر خارجه آمریکا به دلیل کارشکنی‌هایش در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، یک مسئول عالی رتبه اسرائیلی با اعلام قدردانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جانبداری‌های جان کری، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: آمریکا در این کنفرانس پایبندی خود را به اسرائیل در ممانعت از صدور هر گونه قطعنامه‌ای در خصوص خاورمیانه که به اسرائیل اختصاص داشته باشد و منافع امنیتی آن را تهدید کند، نشان داد.

وی افزود: اسرائیل از انگلیس و کانادا نیز به دلیل پیوستن به جبهه آمریکا در کارشکنی‌ها بر سر توافقی در کنفرانس یک ماهه بازنگری در معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی)قدردانی کرد.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز از عدم حصول توافق در خصوص تسلیحات هسته‌ای در این مذاکرات ابراز ناامیدی کرده و گفت: این دلیل این مساله آن بود که طرف‌های معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای نتوانستند اختلافات خود را در خصوص آینده خلع سلاح هسته‌ای حل کرده یا به یک دیدگاه جدید در خصوص چگونگی ایجاد خاورمیانه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای برسند.

رژیم صهیونیستی تاکنون به معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای نپیوسته است.

کنفرانس بازنگری در معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای روز جمعه بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت که علت آن حل نشدن اختلافات اعضا بر سر منع تسلیحات اتمی برای خاورمیانه است.

معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی برخی کشورها را عامل تضعیف مذاکرات توصیف کرد که برخی دیپلمات‌ها معتقدند اشاره وی به مصر بوده است. این در حالی است که قاهره هرگونه تلاش برای مختل کردن روند مذاکرات را رد می‌کند.

علاوه بر آمریکا، کانادا و انگلیس نیز این اتهامات را علیه قاهره مطرح کردند اما هیات قاهره در این مذاکرات واشنگتن، لندن و اتاوا را عامل عدم رسیدن به توافق دانست.

انتهای پیام

کد N833161

وبگردی