آفتاب
در جشنواره کن

بخش «نوعی نگاه» برندگانش را شناخت/ «ناهید» دست خالی نماند

بخش «نوعی نگاه» برندگانش را شناخت/ «ناهید» دست خالی نماند

درام ایسلندی «قوچ ها» جایزه اصلی بخش نوعی نگاه جشنواره کن را برد و «ناهید» جایزه آینده روشن را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از د رپ، بخش «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن به ریاست ایزابلا روسلینی دیشب جایزه اصلی خود را به فیلم «قوچ‌ها» ساخته گریمور هاکونارسون اهدا کرد. این فیلم داستان دو برادر است که باید از گوسفندانشان در برابر یک بیماری دفاع کنند.

«ناهید» ساخته آیدا پناهنده به طور مشترک با فیلم «ماسان» ساخته نراج قیوان کارگردان هندی جایزه «آینده روشن» این بخش را دریافت کردند.

جایزه گروه داوری از دیگر جوایز این بخش به تریلوژی دالیبور ماتانیک درباره عشق در بالکان با عنوان «خورشید تابان» رسید.

کیوشی کوروساوا با فیلم «سفر به ساحل» که قصه‌ای ماوراء الطبیعی در کنار دریا بود، جایزه کارگردانی را دریافت کرد.

«گنج» کمدی- درام ساخته کورنلیو پورومبویو کارگردان رومانیایی درباره یافتن یک گنج، جایزه استعداد بخش نوعی نگاه را دریافت کرد.

بخش نوعی نگاه شامل فیلم هایی می‌شود که ماجراجوتر از فیلم‌هایی هستند که در بخش رقابت اصلی به نمایش درمی‌آیند و به تشویق فیلمسازان جوان و فیلم اولی می‌پردازد.

امسال ۱۹ فیلم در این بخش حضور داشتتند که «آن» ساخته نائومی کاواسه، «تکلوب» ساخته بریلانته مندوزا، «قبرستان » ساخته آپیچاتپونگ ویرآستاکول و «مریلند» ساخته آلیس وینوکور از جمله آنها بودند.

روسلینی در بیانیه ای که این بخش از جشنواره صادر کرد گفت: تجربه تماشای ۱۹ فیلم از ۲۱ کشور به یادماندنی است. شبیه پروازی روی سیاره زمین بود و ساکنانش... هر انسان شناسی برما غبطه خواهد خورد.

نخل طلای کن و دیگر جوایز اصلی امشب برندگان خود را خواهند شناخت. 

کد N833087

وبگردی