آفتاب
شهردار کرمان:

کرمان مرکز اقتصادی جنوب شرق می شود

کرمان مرکز اقتصادی جنوب شرق می شود

کرمان – شهردار کرمان گفت: در افق ۱۴۰۴ شهر کرمان با جمعیت یک میلیون نفر به عنوان مرکز اقتصاد جنوبشرق کشور معرفی خواهد شد.

ابولقاسم سیف الهی شهردار کرمان در دیدار با مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان کشور با استاندار کرمان اظهار داشت: محور اصلی شهر کرمان خیابان شریعتی می باشد که از اهمیت ویژه ای به لحاظ اینکه کرمان شهری دانشگاهی و گردشگری محسوب می شود برخوردار است.

سیف الهی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه های شهر کرمان در حال اجرا می باشد گفت: سالانه یک و نیم میلیون مترمربع پروانه در شهر کرمان صادر می شود که خوشبختانه در یک و نیم سال گذشته سرمایه گذار خارجی هم در پروژه های شهری فعالیت می کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آمادگی ایجاد بازارچه محصولات روستایی و عشایری را در چند نقطه از شهر کرمان داریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز در ادامه این دیدار  استان کرمان را به عنوان یکی از قطب های کشاورزی برتر در  کشور دانست و افزود: کشت های گلخانه ای یکی از ظرفیت های سرمایه گذاری در کشاورزی استان می باشند.

عباس سعیدی خاطرنشان ساخت: یک هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیرکشت گلخانه ای در استان وجود دارد که عمده این گلخانه ها در جنوب استان می باشند که انواع محصولات صیفی و سبزیجات و گل های شاخه بریده در آن تولید می شود.

وی تصریح کرد: استان کرمان در فرآوری و ایجاد صنایع تکمیلی لبنیات استعداد خوبی دارد  و به دلیل ۴ فصل بودن استان، می توانیم صنایع تبدیلی و تکمیلی خوبی را به ویژه در جنوب استان داشته باشیم.

عباس سعیدی در ادامه ابراز داشت: ۴ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در جنوب و ۲ میلیون تن در شمال استان کرمان تولید می شود و در صنایع فرآوری همچون عسل نیز  ۱۱۰۰ تن تولید داریم که  ظرفیت سرمایه گذاری خوبی برای این محصول نیز وجود دارد.

 

کد N832702

وبگردی