آفتاب
در دیدار هیئت فرهنگی اقتصادی اندونزی

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: قرآن همه مسلمانان، واحد است

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: قرآن همه مسلمانان، واحد است

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: کتاب خدا از مشترکات همه مسلمانان است. اسلام، قبله و نماز واحد است و این، مشترکات همه ماست و با هم اختلاف نداریم.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: کتاب خدا از مشترکات همه مسلمانان است. اسلام، قبله و نماز واحد است و این، مشترکات همه ماست و با هم اختلاف نداریم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار صوفیان جلیل وزیر اقتصاد اندونزی، به همراه دیان سفیر این کشور و هیئت همراه، با تقدیر و تشکّر و اظهار مسرّت از حضور هیئت اندونزی در ایران اظهار کرد: حقیر به همه شما خیر مقدم می‌گویم و خوشحالم از اینکه شما را در اینجا می‌بینم. مسلمانان باید به هم نزدیکتر شوند و روابط فیما بین خود را مستحکم کنند.

وی در ادامه، خواستار تقویت روابط بین ایران و اندونزی شد و افزود: باید قدر این موقعیت را دانست و در تقویت روابط بین دو کشور مخصوصاً در جنبه فرهنگی و اقتصادی تلاش کرد تا به یاری خداوند متعال، رابطه این دو مملکت بزرگ اسلامی، مستحکمتر از قبل شود.

این مرجع تقلید، با اشاره به فتنه گروه جنایتکار داعش گفت: این گروه ظالم، وحدت مسلمان‌ها بلکه اساس اسلام را نشانه رفته‌اند و تنها راه دفع شرّ آنها، اتّحاد مسلمانان است. باید مسلمانان به پیام قرآنی "إنما المؤمنون إخوة" گوش فرا دهند و با هم در مقابل دشمنان، متّحد شوند.

در ادامه این دیدار، آیت‌الله صافی با اهدای یک جلد قرآن کریم با خط و چاپ ایرانی به وزیر اقتصاد اندونزی، به مشترکات بین مسلمانان اشاره و بیان کرد: این قرآن را با خطاطی و چاپ ایران به شما هدیه دادم تا بدانید و اعلام کنید که قرآن همه مسلمانان واحد است. کتاب خدا از مشترکات همه مسلمانان است. اسلام، قبله و نماز واحد است و این، مشترکات همه ماست و با هم اختلاف نداریم.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در پایان این دیدار ضمن تشکّر مجدد از هیئت اندونزی حاضر در جلسه گفت: از ملاقات شما بسیار خوشحال شدم و امیدوارم که برکات آن زیاد بوده و موجب حُسن نیّت و افزایش روابط بین دو کشور شود.

بر اساس این گزارش، بعد از اهدای قرآن، صوفیان جلیل وزیر اقتصاد اندونزی، با ابراز مسرّت از این عمل گفت: بین مسلمانان، مشترکات زیادی وجود دارد و امیدواریم بتوانیم این را برای مردم اندونزی بیان کنیم که قرآنی که در ایران است با قرآن همه مسلمانان یکی است و تفاوتی ندارد.

انتهای پیام

کد N832630

وبگردی