آفتاب

اعتراض یک کارخانه دولتی موشک‌سازی روسیه به تحریم‌های اروپا

اعتراض یک کارخانه دولتی موشک‌سازی روسیه به تحریم‌های اروپا

کارخانه دولتی موشک‌سازی "آلماز- آنتی" روسیه که به دلیل بحران اوکراین نامش در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته، درخواست تجدیدنظر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، این کارخانه دولتی یکی از شرکت‌های دفاعی روسیه است که از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا در لیست تحریم‌ها جای گرفته است.

اتحادیه اروپا، مسکو را به تامین تسلیحات برای جدایی‌طلبان روس‌گرا در مناطق شرقی متهم کرده و می‌گوید که آنها به تسلیحات سنگین از جمله موشک‌های زمین به هوای شرکت آلماز- آنتی مجهز شده‌اند.

کاخ کرملین تامین تسلیحات و تجهیزات برای شورشیان اوکراینی را تکذیب کرده و شرکت آلماز- آنتی می‌گوید که علیه این تحریم‌ها به دادگاه عمومی اتحادیه اروپا درخواست استیناف می‌دهد.

"یان نوویکف"، مدیر اجرایی آلماز- آنتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: درج نام شرکت ما در لیست تحریم‌ها کاملا بی‌پایه و اساس است. اتحادیه اروپا نتوانسته است هیچ مدرکی دال بر نقش ما در بی‌ثباتی اوکراین ارائه کرد.

آلماز- آنتی تولیدکننده سیستم‌های موشکی ضدهواپیما از جمله مدل باک است و بازرسان هلندی می‌گویند که ممکن است از آن برای ساقط کردن هواپیمای MH17 خطوط هوایی مالزی استفاده شده باشد. این هواپیما سال گذشته در شرق اوکراین سقوط کرد و تحقیقات اولیه نشان داد که برخورد با جسمی با سرعت و قدرت بالا عامل سقوط بوده است.

انتهای پیام

کد N832395

وبگردی