آفتاب
فاطمه آلیا:

خانواده شهدای ترور برای ثبت در تاریخ به محاکم بین‌المللی شکایت کنند

خانواده شهدای ترور برای ثبت در تاریخ به محاکم بین‌المللی شکایت کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور عمق جنایت تروریست‌ها و عزت و عظمت خانواده این شهدا را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فاطمه آلیا با اشاره به تأثیر برگزاری همایش‌هایی مانند شهدای ترور در اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: واقعیت‌ها نشان می‌دهد که کشور ما به عنوان کشوری حق‌طلب همواره در مبارزه با ظلم و دیکتاتوری پیشگام بوده است.

وی افزود: از طرفی ایران کشور مسلمانی است که با شعارهای خود دنیا را تحت‌تأثیر قرار داده است و به همین‌دلیل نیز با دشمنی‌های بسیاری مواجه شده که دشمنان، دشمنی و کینه‌ورزی خود علیه ما را از طریق جنایت‌ها و اقدامات تروریستی پی گرفته‌اند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر این‌که ایران یکی از قربانیان ترور در قاره آسیا و در دنیاست، خاطرنشان کرد: یکدسته ترورهایی است که توسط جنایت‌کاران و تروریست‌های دست‌پرورده استکبار جهانی و صهیونیست‌ها صورت‌گرفته و مردم عادی مورد هدف قرار گرفته‌اند و دسته دیگر ترورهای دستِ‌جمعی است مثل ترور شخصیت‌های طراز اول کشور ما که در حوادث انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست‌وزیری در اوایل پیروزی انقلاب شاهد وقوع آن از سوی تروریست‌ها بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در گذشته به‌دلیل گرفتاری‌هایی که استکبار جهانی با تحمیل جنگ هشت‌ساله و ایجاد بعضی از درگیری‌های داخلی برای ما به‌وجود آورد، توجه به اهمیت پیگیری‌کردن این جنایت‌ها خیلی کمرنگ شد.

وی با بیان این‌که دشمن با خدعه و نیرنگ در سال‌های اخیر برای این‌که بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌ها و فشار بیشتر بر ملت ما داشته باشد، ما را متهم به حمایت از تروریسم کرده است، یادآور شد: لازم است با برگزاری این کنگره‌ها این موضوع را که ما خود قربانی تروریسم بوده‌ایم با عزم و اراده جدی بیان کنیم درعین این‌که به موازات آن نیز طرح شکایت کنیم و در محاکم بین‌المللی تشکیل پرونده بدهیم.

وی تصریح کرد: خانواده شهدای ترور باید شکایت کنند و برای هر کدام از این شهدا نیز باید پرونده‌ای جداگانه تشکیل شود تا در محاکم بین‌المللی حقوق آن‌ها پیگیری شود و حتی اگر با کارشکنی غربی‌ها، به این شکایت‌ها رسیدگی نشد اما در تاریخ باقی می‌ماند که ملت مقاوم و استوار ما هزینه گزافی را برای عدالت، احقاق حق، مقابله با ظلم و مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم پرداخت کرده است.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره کنگره بین‌الملی شهدای ترور که در سطح ملی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این کنگره توفیق داشتم در بخش‌هایی از آن شر کت کنم و برگزاری آن را گام بسیار مؤثری می‌دانم که در همان سال نیز بر تقویت وجهه بین‌المللی این کنگره تاکید کردم که خوشبختانه امسال با همت و پیگیری این اتفاق مهم تحقق یافته است.

وی تاکید کرد: با برگزاری این کنگره در سطح جهانی همه اندیشمندان و کسانی که به دنبال حق و عدالت هستند از سرتاسر دنیا به این همایش دعوت شده و از نزدیک شاهد مظلومیت شهدای ترور به ویژه شهدای دانش هسته ای و مردم بی گناه کوچه و بازار ما خواهند بود که تنها جرم‌شان دوستی و حمایت از انقلاب اسلامی و پشتیبانی از رهبر و نظام شان بوده است.

وی ادامه داد: باید این واقعیت ها و حقایق را برای افکار عمومی دنیا تبیین کنیم تا آن ها نیز متوجه شوند که ما عزت و اقتدار امروز خود را به آسانی به دست نیاورده ایم بلکه بابت آن هزینه های بسیاری را پرداخت کرده و برای آن خون های انسان های بی گناه زیادی به زمین ریخته شده است تا ما توانسته ایم به این جایگاه در دنیا برسیم.

آلیا تاکید کرد: به پشتوانه جانفشانی ها و ایثارگری های شهداست که ما در سایه این شهدا و به ویژه شهدای ترور به قدرت معنوی رسیده ایم که باید آن را عرضه کنیم بنابراین، این همایش باید خوب انعکاس داده شود و رسانه ها و به خصوص رسانه ملی و بخش برون مرزی آن باید به میدان بیایند.همچنین امسال که دومین همایش است سفارتخانه های ما در خارج از کشور تا جایی که می توانند باید تلاش کنند تا این اتفاق خوب، به خوبی هم برگزار بشود و افکار عمومی ملت ها متوجه هزینه جانفشانی مردم ما شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این کنگره همچنین عمق جنایت های صهیونیزم و حامیان مادی و معنوی تروریست ها نیز مشخص شده و در برابر این جنایت ها، عزت و عظمت مردم ما به ویژه خانواده شهدای ترور نیز برای همگان آشکار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N832322

وبگردی