آفتاب
استاندار پیشنهاد کرد:

مشارکت صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان در اقتصاد کشاورزی کرمان

مشارکت صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان در اقتصاد کشاورزی کرمان

استاندار کرمان گفت: صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان کشور کار سرمایه‌گذاری را در استان کرمان به عنوان پایلوت در اقتصاد کشاورزی آغاز کند و در مرحله اول تجمیع فروشگاه‌های عشایری در یک مکان صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "علیرضا رزم حسینی" امروز 2 اردیبهشت ماه در دیدار با مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان کشور اظهار کرد: استان کرمان نیازمند سرمایه‌گذاری و مشارکت در توسعه صنعت و معدن است که می‌توانیم در بحث‌های انرژی و نیروگاهی در صنایع مشارکت صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان کشور را داشته باشیم.

وی با بیان این‌که در حوزه خدمات شهری و اقتصادی پروژه‌های خوبی در استان کرمان در حال انجام است، تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی و شهری، اقتصادی‌ترین و مطمئن‌ترین پروژه‌ها برای سرمایه گذاری است.

رزم حسینی تصریح کرد: در بخش کشاورزی، استان کرمان به سمت صنایع گلخانه‌ای در حال حرکت است و سرمایه‌گذاری در این زمینه با مشارکت کشاورزان قابل انجام است و این موضوع در اهداف صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان کشور که کمک به کشاورزان و روستائیان است، جا دارد.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی نیز بحث تجمیع کشاورزی را آغاز کرده‌ایم و در شهرستان سیرجان طرح آبیاری تحت فشار با مدیریت واحد در مساحت 320 هکتار هم اکنون در حال اجراست.

استاندار کرمان گفت: اگر صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان کشور در این حوزه علاقمند باشد، در 2 هزار هکتار از طرح مربوط به گلخانه‌ها می‌توانیم این کار را با مشارکت صندوق انجام داده و پرونده این طرح برای دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی در حال تکمیل است.

وی با بیان این‌که این آمادگی را داریم که بتوانیم در شهرک صنعتی جیرفت، زمین در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم، افزود: در صنایع بسته بندی و غذایی در حوزه کشاورزی، ظرفیت خوبی در استان کرمان وجود دارد. به طوری که سالانه 600 هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان تولید می‌شود و ایجاد یک مجموعه با تکنولوژی خوب کمک زیادی به کشاورزان این منطقه خواهد کرد.

رزم‌حسینی با اشاره به نیاز استان کرمان به افزایش بیمارستان تصریح کرد: در حوزه سلامت نیز سود سرمایه‌گذاری را در استان کرمان تضمین خواهیم کرد.

مقام عالی دولت در استان کرمان در ادامه بیان کرد: در بحث اقتصاد عشایری، 52 نوع محصول و ظرفیت از سوی عشایر استان کرمان شناسایی شده است که این صندوق می‌تواند با ایجاد بازارچه، یک مجموعه از محصولات عشایری را مهیا و عشایر استان را مورد حمایت این صندوق قرار دهد.

وی تاکید کرد: فرهنگ مشارکت عشایر بیش از فرهنگ شهری است، زیرا ریشه‌های پیوند قبیله‌ای و خانوادگی آنها عمیق‌تر است و راحت‌تر می‌توانیم آنها را برای مشارکت جذب کنیم.

انتهای پیام

کد N832312

وبگردی