آفتاب

آزادی 102 تونسی در لیبی/انتشار تصاویر کارخانه‌های ساخت بمب داعش در طرابلس

آزادی 102 تونسی در لیبی/انتشار تصاویر کارخانه‌های ساخت بمب داعش در طرابلس

در حالی که شبه‌نظامیان لیبی ده‌ها تونسی را چندمین ماه پس از بازداشت در طرابلس آزاد کردند، داعش تصاویری از کارخانه‌های ساخت بمب و مواد منفجره خود را در لیبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. گمان می‌رود این کارخانه‌ها در جایی در شهر طرابلس واقع شده باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، طبق گزارش وزارت خارجه تونس، شبه‌نظامیان لیبیایی 102 تونسی را که در پایتخت این کشور بازداشت شده بودند، آزاد کردند این در حالی است که هنوز تعدادی تونسی دیگر در این کشور در بازداشت هستند.

منابعی در دفتر اطلاع‌رسانی وزارت خارجه تونس اعلام کردند که 102 تونسی آزاد شده‌اند ولی همچنان تعداد نامشخص تونسی دیگر در بازداشت به سر می‌برند و ما آمار دقیقی از تعداد آنها نداریم اما مقامات به ترتیب و در چند نوبت آنها را آزاد خواهند کرد. در حال حاضر دو گروه 60 و 40 نفری تاکنون آزاد شده‌اند.

محمد عبدالسلام القویری، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دستگاه مبارزه با مهاجرت غیرقانونی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: دستگاه مبارزه با مهاجرت غیرقانونی به صورت فردی تلاش‌های خود برای آزادسازی این افراد را آغاز کرده است.

القویری در این گفت‌وگو به عاملان بازداشت این افراد، تعداد کلی آنها و یا انگیزه آنان از این اقدام اشاره‌ای نکرد.

پیش از این نیز یک گروه مسلح در لیبی یک دیپلمات و یک کارمند سفارت تونس در طرابلس را در سال گذشته به مدت چند ماه بازداشت و در نهایت آن دو را آزاد کردند.

گروه تروریستی داعش نیز در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی تصویری از عملیات ساخت بمب و آمادگی این گروه برای عملیات تروریستی منتشر کرد.

در این تصاویر که تحت عنوان «گردش در یکی از کارخانه‌های ساخت بمب» منتشر شده است اعضای این گروه تروریستی در حین ساخت بمب و مواد منفجره در کارخانه‌هایی هستند که گمان می‌رود واقع در طرابلس لیبی باشند.

این گروه تروریستی در فوریه گذشته چندین عملیات تروریستی در شهرهای هراوه و سرت انجام داد که طی آن ده‌ها تن کشته شدند. آخرین انفجار نیز پنجشنبه گذشته بود که یک عامل انتحاری خود را در مقابل ورودی شرقی شهر مصراته منفجر کرد.

داعش در چند ماه اخیر مناطق گسترده‌ای را در شهر درنه، سرت و بنغازی به کنترل خود درآورده است.

انتهای پیام

کد N832156

وبگردی