آفتاب
بروجردی:

غرب دنبال فروش تسلیحات و گرفتن پایگاه در منطقه است

غرب دنبال فروش تسلیحات و گرفتن پایگاه در منطقه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس باید توسط کشورهای خلیج فارس حفظ شود گفت که جمهوری اسلامی دلسوز کشورهاست و علاقه‌مند است که با توجه به توانمندی‌اش سهم اساسی در حفظ امنیت منطقه ایفا کند.

علاء‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد حفظ امنیت خلیج فارس توسط کشورهای همین منطقه گفت:‌ ما از روز اول پیروزی انقلاب اعلام کردیم که باید امنیت خلیج فارس توسط کشورهای خلیج فارس حفظ شود و مخالف با دخالت بیگانگان بودیم. امروز هم چنین سیاستی داریم.

وی افزود: کشورهای عربی منطقه بدانند آمریکا، فرانسه و انگلیس هیچ کدام دلسوز امنیت و منافع ملی آن‌ها نیستند. آن‌ها به دنبال فروش تسلیحات و گرفتن پایگاه در منطقه هستند؛. تسلیحاتی که به صورت میلیاردی سالانه به فروش می رسانند‌که هر دو آن‌ها بر خلاف مصالح منطقه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس ادامه داد: همین نکته مقام معظم رهبری را رئیس مجلس با عبارات دیگر مطرح کردند. این نشان می‌دهد موضوع حفظ امنیت منطقه توسط کشورهای همین منطقه سیاست راهبردی جمهوری اسلامی است که ایران یکی از کشورهای شاخص در منطقه به شمار می آید.

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از کشورهای منطقه تحت تاثیر مطالب القایی دشمنان منطقه هستند گفت: دشمنان منطقه اعم از آمریکا و همپیمانانش ایران هراسی را القا می‌کنند که بهتر است کشورهای منطقه با هوشیاری از این سیاست فاصله بگیرند.

وی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دلسوز کشورهاست و علاقه‌مند است که با توجه به مجموعه توانمندی‌هایش سهم اساسی در حفظ امنیت منطقه ایفا کند.

انتهای پیام

کد N832000

وبگردی