آفتاب

نماینده مقاومت در پارلمان لبنان: حزب‌الله در سوریه می‌جنگد چراکه باید در آنجا باشد

نماینده مقاومت در پارلمان لبنان: حزب‌الله در سوریه می‌جنگد چراکه باید در آنجا باشد

رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان ضمن اشاره به اینکه حزب‌الله اولویتی برای مقابله با عربستان ندارد، اعلام کرد: بحران یمن تنها از طریق مذاکرات سیاسی با نظارت سازمان ملل حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد رعد، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: اوضاع میدانی سوریه به نفع نظام پیش می‌رود و مناطق استراتژیک تحت کنترل ارتش این کشور است. حزب‌الله نیز در سوریه می‌جنگد چراکه باید در آنجا باشد.

وی با بیان اینکه تعداد شهدای حزب‌الله لبنان در سوریه از آغاز جنگ در آنجا نزدیک به 500 تن است، گفت: جنگ در سوریه تنها زمانی پایان می‌یابد که غرب و مزدورانش دست از حمایت تروریست‌ها بردارند.

رعد تاکید کرد: بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه تا پایان دوره خود و چه بسا بیشتر در پست ریاست‌جمهوری باقی می‌ماند چراکه بیشتر مردم سوریه با او هستند.

وی درخصوص گزارشاتی که از امکان انتقال عملیات «طوفان قاطع» به سوریه منتشر شده، گفت: «طوفان قاطع» در یمن پیروز نخواهد شد پس چگونه به سوریه منتقل شود؟!

رعد بار دیگر بر اظهارات سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره جنگ با اسرائیل تاکید کرد و گفت: اگر لازم باشد حزب‌الله توانایی ورود به «الجلیل» را دارد و این مساله تنها منوط به داشتن سلاح پیشرفته نیست بلکه مهارت‌ها و تاکتیک‌های جدیدی در استفاده از تمامی تجهیزاتی وجود دارد که می‌تواند پیروزی را در مقابل اسرائیل رقم بزند.

وی با بیان اینکه ارتباط با جنبش حماس قطع نشده، گفت: این جنبش با حزب‌الله لبنان درخصوص موضوع مقاومت هماهنگ است و حمایت مالی و نظامی از آن دریافت می‌کند هرچند مسائلی وجود دارد که به ایجاد تحولی در موضع حماس اشاره دارد.

وی گفت: بحران یمن تنها از طریق مذاکرات سیاسی با نظارت سازمان ملل حل می‌شود. حزب‌الله اولویتی برای مقابله با عربستان ندارد و آنچه که این حزب همواره بر آن تاکید دارد موضع آن در محکومیت تجاوز عربستان به یمن است.

انتهای پیام

کد N831854

وبگردی