آفتاب

اوباما: هر توافق هسته ای با ایران به نام من تمام خواهد شد

اوباما: هر توافق هسته ای با ایران به نام من تمام خواهد شد

باراک اوباما ریيس جمهور آمريکا، با بیان اینکه هر توافق هسته ای احتمالی بین ایران و قدرت های جهانی «به نام من تمام خواهد شد»، تاکید کرد که آنچه را یک «توافق بد» می داند، نخواهد پذیرفت.

به گزارش  خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما روز جمعه در کنيسه «آداس اسرائيل» واشنگتن، برای یک هزار و ۲۰۰ یهودی حاضر سخنرانی کرد و به آنها اطمینان داد که به نگرانی ها درباره دست نیافتن ایران به تسلیحات هسته ای متعهد است.

وی گفت: در پی توافق احتمالی هسته ای با ايران، هم رژیم صهیونیستی و هم تمام منطقه «امن‌تر» خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ، به شدت با باراک اوباما دچار اختلاف شده است.

دولت باراک اوباما مدعی است که توافق هسته ای با ایران مانع دستيابی این کشور به سلاح‌ اتمی می‌شود و امنيت اسرائيل را تضمين می‌کند اما دولت بنيامين نتانياهو مدعی است که چنين توافقی مسير دستيابی تهران به تسلیحات هسته‌ای را هموار می‌کند.

اوباما به حاضرین در کنیسه آداس اسرائیل واشنگتن همچنین اطمینان داد که اختلافات موجود بین وی و نتانیاهو در خصوص مذاکرات هسته ای، بر تعهد واشنگتن برای حمایت از رژیم صهیونیستی تاثیری نگذاشته و نخواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه اساس رابطه واشنگتن با تل آویو خدشه ناپذیر است، افزود: اسرائيل بايد بداند که آمريکا هميشه از آن حمايت کرده و هميشه هم از آن حمايت خواهد کرد.

ریيس جمهوری آمريکا روز گذشته در مصاحبه با مجله آتلانتيک نيز گفته بود که اختلافات با اسرائيل بر سر پرونده هسته‌ای ايران و صلح با فلسطينيان، به معنی کم شدن حمايت آمريکا از اسرائيل نيست.

کد N831601

وبگردی