آفتاب
خطیب نماز جمعه اهواز:

براساس دستورات قرآن کریم عمل کنیم تا تقوا مدار باشیم

براساس دستورات قرآن کریم عمل کنیم تا تقوا مدار باشیم

امام جمعه موقت اهواز گفت: باید براساس دستورات قرآن کریم عمل کنیم تا تقوا مدار باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خوزستان، حجت‌السلام و السملمین احمدرضا حاجتی در خطبه‌های نماز جمعه امروز با بیان اینکه شب و روز جمعه، قدسی و الهی هستند، اظهارکرد: در این روز توصیه شده است که از تقوا بگویید و بشنوید. تقوا مداری راه نجات است و برای رسیدن به آن باید به کتاب خدا مراجعه کنید.

وی افزود: قرآن برنامه زندگی و دستورالعمل عبودیت است. قرآن، قانون حرکت در مسیر رسیدن به سعادت است و نباید از آن غفلت کنیم. قرآن برای متقیان راهگشا است. اگر تقوا پیدا کردید، قرآن هدایت شما را مضاعف می‌کند. انس با قرآن یک فضیلت است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: یکی از آثاری که جریان فتنه، استکبار و استبداد در زندگی ما به جای گذاشت، این بود که قرآن را به انزوا برد. البته قرآن هنوز نزد ما مقدس است اما استفاده از آن بعضا به مناسبت‌های خاصی محدود شده است، کشفیات علم امروز نشان می‌دهد اسراری که قرآن از آن پرده برداری کرده بی‌نظیر است

حاجتی با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران گفت: سبک زندگی یک متقی را قرآن کریم به ما نشان می‌دهد. قرآن کریم به ما می‌گوید که قیامت نزدیک است و نباید با اعمال و رفتار خود در راه کفار حرکت کنیم. قرآن کریم می‌فرماید اگر می‌خواهید مورد رحمت قرار گیرید از خداوند و فرستاده او اطاعت کنید. انفاق کنید و برای رسیدن به غفران الهی از یکدیگر سبقت بجویید؛ این آموزه‌ها بیان خداوند برای متقین است.

وی با بیان اینکه حرکت در این مسیر به طور طبیعی با دشواری و دشمنی‌هایی همراه است، گفت: خداوند می‌فرماید: «وَ کَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَما وَهَنُوا لِما أَصابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ ما ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَکانُوا وَ اللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ؛ و چه بسیار پیامبرانی که همراه او توده‏ های انبوه، کارزار کردند و برابر آنچه در راه خدا بدیشان رسید، سستی نورزیدند و ناتوان نشدند و تسلیم دشمن‏ نگردیدند و خداوند، شکیبایان را دوست دارد» (آل عمران، 146). خداوند صابران را دوست دارد و از آنها حمایت می‌کند.

حاجتی ادامه داد: متقی نه تنها اهل دعا و نماز و راز و نیاز است که مقابل دشمن هم می‌ایستد. مقام چنین افرادی در قرآن چنان است که می‌فرماید: «هُمْ دَرَجاتٌ عِنْدَ اللّه» (آل عمران، 163)؛ اینان خود درجه هستند. اینان کسانی هستند که در مقابل ارعاب دشمن، به خداوند تکیه می‌کنند و هراسی به دل خود راه نمی‌دهند.

امام جمعه موقت اهواز در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مناسبت‌های هفته از جمله ولادت امام حسین، حضرت ابوالفضل و امام سجاد علیهم السلام، فتح خرمشهر و روز پایداری و مقاومت دزفول گفت: درس ائمه(ع) به ما ایثار و مقاومت و فداکاری است که در پی آن پیروزی است و این یعنی این​که حرکت در این راه، حرکت در مسیر محمد(ص) است.

حاجتی خاطرنشان کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش افتخار اسلام هستند. همچنین روز شنبه، 2 خرداد روز جانباز است؛ عزیزانی که ما به همت آنها اکنون اینجا هستیم.

وی درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: خطاب برخی از بیانات ایشان به خارج و برخی دیگر به مسئولان داخلی بود که باید به آنها توجه شود. ما باید بدانیم که دشمن وقتی ما را سست ببیند پیشروی می‌کند، طمع می‌کند اما اگر در ما قوت و اقتدار دید، عقب نشینی می‌کند. این درس قرآن و امام به ماست که همان تقوا است.

حاجتی گفت: امروز دشمن خوار و زبون شده است و نباید ترسید. قاعده پیروزی همان چیزی است که امام فرمودند "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد". باید محکم و استوار بود.

انتهای پیام

کد N831528

وبگردی