آفتاب

سردار فضلی: داعشی‌ها بدانند فرزندان اسلام استوار ایستاده‌اند

سردار فضلی: داعشی‌ها بدانند فرزندان اسلام استوار ایستاده‌اند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین به تشریح و یادآوری اجرای عملیات بیت المقدس برای آزادسازی خرمشهر پرداخت.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین به تشریح و یادآوری اجرای عملیات بیت المقدس برای آزادسازی خرمشهر پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، سردار علی فضلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک فرارسیدن ماه شعبان و ولادت امام حسین (ع) ، ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع) و روز پاسدار ، گفت: خدای را شاکریم که در سالروز ولادت امام حسین (ع)، در آستانه عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر قرار داریم.

وی یادآور شد:‌ 33 سال پیش در عملیات بیت المقدس، فرزندان امام (ره) در سایه یکدلی و وحدت کلام ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران و ... بر آن شدند تا فرمان نورانی نایب امام زمان (عج) را در این عملیات که بزرگترین عملیات مقدس است ،اجرا کنند.

فضلی ادامه داد: در عملیات بیت المقدس فرزندان امام (ره) جغرافیایی را به وسعت پنج هزار و 700 کیلومتر مربع انتخاب کردند. این عملیات در مثلثی بین بصره، خرمشهر و اهواز بود و دشمن به واسطه چهار مانع طبیعی بر آن باور بود که می تواند مقابل این عملیات بایستد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: کار اطلاعاتی و شناخت از تجهیزات و نیروهای دشمن در عملیات بیت المقدس به خوبی انجام شد. ما در آن عملیات لازم بود برای پشتیبانی از منطقه اصلی بیت المقدس، یک منطقه دیگر را که جغرافیای عمومی فکه بود، انتخاب کنیم. ناگفته نماند فکه شامل چهار قرارگاه مشترک سپاه و ارتش بود.

وی ادامه داد: در آن عملیات 135 گردان رزمندگان اسلام ، 45 گردان از ارتش ایران و‌ 90 گردان از دریادلان بسیجی به انجام رسالت خود پرداختند.

فضلی خاطر نشان کرد:جغرافیای عملیات بیت المقدس تنوع بسیاری از جمله عبور از رودخانه،‌جنگ در دشت و صحرا و جنگ در منطقه ویژه خرمشهر را داشت. عملیات در سه مرحله ( عبور از رودخانه کارون، رسیدن به مرزهای بین‌المللی و قطع جاده شلمچه و از بین بردن فاصله بصره و خرمشهر ، سپس محاصره و آزادسازی خرمشهر) پیش‌بینی شد. در آن عملیات 1500 نیروی دشمن به محاصره سپاه اسلام درآمد و ده ها تانک دشمن منهدم شد. همچنین 14 هزار نیروی عراقی در محاصره سپاه اسلام قرار گرفتند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: سرعت عمل فرزندان امام (ره) در عملیات بیت المقدس آنقدر بالا بود که زمانی که فرمانده نیروهای عراقی از فلاکسش چایی ریخته بود تا آن را بخورد ، فرصت آن را نداشت.

فضلی ادامه داد :پس از گذشت 19ماه از سقوط خرمشهر،فرزندان اسلام توانستند پرچم ایران را بار دیگر در بالای مناره مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآورند و همانطور که امام (ره) فرموده بودند که خدا خرمشهر را آزاد کرد، واقعا همین طور بود و اگر عنایت خداوند نبود ما نمی توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: آمریکایی ها ، مستکبرین، صهیونیست ها ، آل سعود و داعشی ها بدانند که فرزندان امام (ره) در بیعتی که با امام (ره) بستند و امروز با نایب امام زمان (عج) رهبر معظم انقلاب بسته‌اند ، استوار ایستاده‌اند.

انتهای پیام

کد N831309

وبگردی