آفتاب

بازداشت 2 مرد در آمریکا به اتهام تلاش برای پیوستن به داعش

بازداشت 2 مرد در آمریکا به اتهام تلاش برای پیوستن به داعش

شبکه خبری ان. بی. سی نیوز آمریکا گزارش داد، اف.بی.آی، دو مرد را در جنوب کالیفرنیا به اتهام تلاش برای سفر به خارج به منظور پیوستن به گروه تروریستی داعش بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) شبکه خبری ان.بی.سی نیوز آمریکا به نقل از مقامات پلیس این کشور که نامشان فاش نشد، گزارش داد: این دو مرد که یکی از آنها در فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس بازداشت شده غیرمسلح بوده و تاکنون تهدیدی را متوجه عموم نکرده بودند. این در حالی است که فرد دیگر نیز در منطقه "اورِنج کانتی" در جنوب کالیفرنیا بازداشت شده است.

سخنگوی پلیس اف.بی.آی به خبرگزاری رویترز گفت که دو مرد مذکور در همان محل‌ها پس از تحقیقات یک نیروی ضربت مبارزه با تروریسم دستگیر شدند اما گفت تا زمان طرح رسمی اتهام علیه این بازداشت‌شدگان نمی تواند جزئیات بیشتری درباره آنها فاش کند. وی خاطرنشان کرد، این دو مرد قرار است امروز(جمعه) در محل دادگاه فدرال "سانتا آنا" حضور پیدا کنند.

در ماه‌های اخیر چند نفر در آمریکا به اتهام تلاش برای سفر به سوریه به منظور جنگیدن برای تروریست‌های داعش دستگیر شده‌اند. از این میان شش نفر آنها مردان آمریکایی-سومالیایی بودند که ماه گذشته میلادی در مینه‌سوتا بازداشت شدند.

انتهای پیام

کد N831307

وبگردی