آفتاب
مدیرکل آموزش وپرورش استان اردبیل:

مدارس آموزش زبان انگلیسی به سمت یاددهی مکالمه حرکت کنند

مدارس آموزش زبان انگلیسی به سمت یاددهی مکالمه حرکت کنند

مدیرکل آموزش وپرورش استان اردبیل گفت: هدف مدارس آموزش زبان انگلیسی باید یاددهی مکالمه باشد و مدارس آموزش زبان انگلیسی باید به این سمت حرکت کنند.

صابر سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل، در رابطه با موضوع اهمیت یادگیری زبان انگلیسی درمدارس، تصریح کرد: امروزه یادگیری زبان انگلیسی یک ضروت انکارناپذیر است؛ چرا که زبان انگلیسی زبان علم است و آموزش رشته‌های مختلف در سطوح عالی و تولید علم به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: درس زبان انگلیسی یکی از دروس رسمی درنظام آموزش وپرورش است که در سال اول راهنمایی در نظام درسی دانش‌آموزان قرارمی‌گیرد و تا پایان دوره پیش دانشگاهی ادامه دارد.

سپهری تصریح کرد: با توجه به افزایش ارتباطات جهانی و از طرف دیگر از آنجا که بیشترین مکالمه در دنیا به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد، ضرورت یادگیری زبان انگلیسی بیشتر است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان اردبیل ادامه داد: مشکل بزرگی که دربحث آموزش زبان انگلیسی درآموزش وپرورش وجود دارد این است که آیا آموزش زبان به عنوان زبان دوم درمدارس هست یا نه؟ وشاید علت بازدهی پایین آموزش زبان انگلیسی در مدارس به اهمیت این سوال برمی‌گردد.

وی افزود: درچرخه آموزش زبان انگلیسی ساعت‌هایی برای آموزش زبان درمدارس درنظر گرفته شده است که بسیار اندک است، یادگیری زبان انگلیسی نه به خاطر نمره گرفتن بلکه هدفی بالاتر ازاین باید باشد.

سپهری افزود: هدف باید یادگیری مکالمه باشد ومدارس آموزش زبان انگلیسی باید به این سمت بروند.

انتهای پیام

کد N831290

وبگردی