آفتاب

انصارالله: مذاکره همزمان با ادامه حملات به یمن امکان ندارد/ شکست طرح آتش‌بس موقت در تعز

انصارالله: مذاکره همزمان با ادامه حملات به یمن امکان ندارد/ شکست طرح آتش‌بس موقت در تعز

سخنگوی جنبش مردمی انصارلله یمن در سخنانی عنوان داشت: در سایه ادامه تجاوز و بمباران یمن توسط ائتلاف تحت امر عربستان نمی‌توان پذیرفت که مذاکره کرد. این در حالی است که جنبش انصارلله از بازداشت 15 عضو سازمان اطلاعات عربستان در یمن خبر داد. همچنین منابع آگاه اعلام کردند که تلاش‌های قبیله‌ای برای آتش‌بس انسانی موقت در تعز شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه المیادین، "محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله در سخنانی عنوان داشت: ما با تمامی امکانات موجود برای دفاع از کرامت خود تلاش خواهیم کرد. حملات یمنی‌ها به عربستان تنها شامل مقرهای نظامی عربستان می‌شود و در این حملات غیرنظامیان در عربستان هدف قرار نمی‌گیرند و این برخلاف اقداماتی است که عربستان در یمن انجام می‌دهد. خواسته تحویل سلاح و عقب‌نشینی از شهرها عملی نیست و ما آن را نمی‌پذیریم. رسانه‌های جنگی انصارلله پیشروی‌ها در داخل مواضعی در عربستان را مستندسازی می‌کنند.

وی افزود: ما با حزب کنگره مردمی (به رهبری علی عبدالله صالح، رییس جمهوری پیشین یمن) برای دستیابی به دیدگاه یکپارچه‌ای نسبت به مرحله انتقالی هماهنگی می‌کنیم. ما از عربستان یا دیگر کشورها نخواسته‌ایم در نشست گفت‌وگوها شرکت کنند. همچنین در سایه ادامه تجاوزها و بمباران به یمن نمی‌توان رفتن به مذاکره را پذیرفت. طرح شورای همکاری خلیج فارس برای دو سال بود و با توافق بر سر خروجی‌های گفت‌وگوی ملی پایان یافت. ما تاکید می‌کنیم که پایه و اساس گفت‌وگوها همان توافق صلح و شرکت است.

در همین حال "امیر الغیش" عضو هیات مردمی مقابله با تجاوزهای عربستان سعودی به یمن عنوان داشت که گفت‌وگو با طرف‌ها و شخصیت‌هایی که تجاوز به یمن را تایید کرده‌اند، نمی‌پذیریم.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین گزارش داد که کشتی حاوی کمک‌های ایران وارد اسکله جیبوتی شده است تا راهی یمن شود.

در همین حال جنبش انصارلله اعلام کرد که 15 تن از جمله 2 سودانی را که وابسته به دستگاه سازمان اطلاع عربستان در نزدیکی اسکله الحدیده در یمن بودند، بازداشت کرده است. "حمید طارق العدنانی" از رهبران جنبش انصارالله گفت: این مزدوران تروریست به اسکله الحدیده آمده بودند تا دست به عملیات تروریستی علیه کشتی حاوی کمک‌های ایران بزنند و به سمت آن موشک شلیک کنند.

العدنانی عنوان داشت که جنبش انصارلله این تروریست‌ها را که موشک و سلاح‌های پیشرفته برای اجرای عملیات تروریستی را داشتند، بازداشت کرد.

در همین حال منابع یمنی در استان تعز در مصاحبه با الشرق الاوسط گفتند که تلاش‌های رهبران و شخصیت‌های قبیله‌ای برجسته برای دستیابی به آتش‌بس انسانی موقت در این استان شکست خورده است.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که ارتش یمن وارد خط درگیری‌ها در مرزها با عربستان شده است و در این حملات قبایل یمنی نیز در کنار ارتش حضور دارند و آنها به تعدادی از مقرهای سعودی در مناطق مرزی حمله کرده و تعدادی از آنها را تحت کنترل خود در آورده‌اند.

در همین حال دامنه درگیری‌های مرزی از صعده به دیگر مناطق مرزی کشیده شده است.پیش‌تر نیروهای قبایل یمنی کوه‌های الردیف در عربستان را تحت کنترل خود در آورده و تعدادی از خودروهای نظامی عربستانی‌ها را آتش زدند. سربازان سعودی نیز پا به فرار گذاشتند.

شبکه المیادین اعلام کرد که در حملات زنجیره‌ای جنگنده‌های ائتلاف شمال صنعا پایتخت یمن هدف قرار گرفت.

همچنین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فرماندهی گارد مرزی عربستان سعودی در ظهران در جنوب این کشور را با 30 موشک هدف قرار دادند.

در حمله سعودی به یک خانه در زمار 8 تن از اعضای این خانواده کشته شدند که 5 تن از آنها زن و 2 کودک بودند.

ارتش یمن همچنین 10 پایگاه نظامی در مارب را پاکسازی کرده و 13 عضو القاعده و حزب الاصلاح را بازداشت کرد.

در همین حال سخنگوی کنگره مردمی یمن اعلام کرد: ما با دعوتی برای مشارکت در کنفرانس ژنو جهت حل بحران یمن موافقت کردیم.

از سوی دیگر عبدالرقیب الاسودی وزیر مدیریت محلی یمن اعلام کرد که میانگین فقر میان مردم یمن به 65 درصد رسیده است و حدود 400 هزار خانواده خانه‌های خود را از دست دادند.

انتهای پیام

کد N831037

وبگردی