آفتاب
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره):

منظور از اعتدال مسامحه نیست

منظور از اعتدال مسامحه نیست

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با بیان اینکه اصلاح‌طلبان تندروی و کندروی ندارند، گفت: منظور ما از اعتدال مسامحه نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای عصر روز گذشته(پنج‌شنبه) در سالن اداره تامین اجتماعی ساری،با بیان اینکه امام حسین(ع) در سفر به کربلا علت قیامش را اصلاح جد امتش عنوان کرد، افزود: اصلاح‌طلبان باید بدانند رهرو راه امام حسین(ع) هستند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) تصریح کرد: اصلاحات بعد از هر حرکت بزرگ در همه انقلابهای تاریخ امری مرسوم و مشخص است.

خامنه‌ای اظهار کرد: نحوه انتقاد درست نسبت به مسائل از همان روزهای اول انقلاب شروع شد، افرادی نگران انقلاب بودند و انتقادهایی می‌کردند، ما جزو همان دسته بودیم و پاره‌ای از این انتقادها را به زبان می‌آوردیم.

این فعال سیاسی گفت: اصلاح‌طلبان با انگیزه دلسوزی برای انقلاب و نظام در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند و معتقدیم انتقاد باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه آگاهان جامعه همیشه سریع‌تر از همه متوجه خطر می‌شوند، بیان داشت: اصلاح‌طلبی با آگاهی و دلسوزی عجین است و هر کس این دو خصوصیت را نداشته باشد اصلاح‌طلب نیست.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: اصالت و اصل حفظ نظام است و آنانی که ما را به تضعیف نظام متهم می‌کنند بدانند ما قدر نظام و انقلاب را می‌دانیم و معتقدیم باید آن را از تحریفات و سوء‌استفاده تنزیه کنیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان تندروی و کندروی ندارند، عنوان کرد: منظور ما از اعتدال مسامحه نیست.

وی گفت: چپ و راست راه‌های فرعی هستند؛ راه اصلی مستقیم است و باید خط اصلی و میانه را برای حرکت انتخاب کرد.

خامنه‌ای اظهار داشت: مجمع خط امام که ماهیت حزبی داشته در دو دهه فعالیت دارد و این مجمع در دورانی مجوز فعالیت گرفت که امیدی به فعال شدن آن نبود.

وی طرفداران خط امام را همان اصلاح‌طلبان امروز دانست و اظهار کرد: تاریخچه اصلاح‌طلبی بعد از پیروزی انقلاب بود و آنها گاهی به نیروهای چپ و اصلاح طلب معروف بودند.

خامنه‌ای آزادی عمومی را لازمه عدالت دانست و گفت: کار فکری و اندیشه‌ای موثرترین فعالیت است و سیاسی‌ترین فعالیت‌ها فعالیت فرهنگی است و راهی غیر از این نیست.

وی افزود: کسانی که به منافع نظام نمی‌اندیشند کسانی هستند که با نظام مشکل دارند.

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه آنهایی که به قدرت اندیشه پی بردند به تربیت گروه‌های داعشی پرداختند، تصریح کرد: غرب از سویی با نام آزادی اندیشه اجازه توهین به پیامبر را می‌دهد و از سویی اجازه بحث درباره هولوکاست را نمی‌دهد چون نمی‌خواهد کسی فلسفه بوجود آمدن اسرائیل را بداند.

وی داعش را زاییده تکنولوژی پیشرفته غرب دانست و افزود: داعش دارای ظاهر و باطن متفاوت است و برنامه‌ریزهای پشت این صحنه اروپایی‌های دانشگاهی هستند.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: خاصیت انسان اندیشه است و کسی که اجازه نداشته باشد از اندیشه‌اش استفاده کند دیگر انسان نیست و اندیشیدن اصل و اساس اصلاح‌طلبان است.

خامنه‌ای با بیان اینکه کتاب خواندن به ما اجازه می‌دهد از همه مکاتب آگاهی پیدا کنیم، اظهار کرد: دانشگاهیان باید به خواندن کتاب اهمیت بدهند اما متاسفانه در این سال‌ها جوانان از کتاب خواندن فاصله گرفتند.

وی با بیان اینکه یکهزار و 400 سال پیش حضرت علی(ع) درباره دموکراسی فرمود بار سنگین حکومت را جز با یکایک مردم جامعه نمی‌توان حمل کرد، افزود: باید آحاد مردم در حکومت حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه موسیقی انعکاسی از طبیعت و صدای طبیعت است، افزود: اعضای یک مجمع و یک گروه باید همچون اعضای یک گروه موسیقی با هم همصدا و همنوا باشند و از همه یک صدا بیرون بیاید.

این فعال سیاسی تاکید کرد: باید احزاب را تقویت کنیم و با راه و روش خوب در همه صحنه‌ها از جمله در انتخابات آتی حضوری پررنگ داشته باشیم.

وی افزود: رهبری فرمودند آرای مردم امانت است این بدین معنا است که همه دست‌اندرکاران باید در راه تحقق همین مردم تلاش کنند.

انتهای پیام

کد N831017

وبگردی