آفتاب

تفکیک امور فرهنگی از معاونت اجتماعی شهرداری تهران

تفکیک امور فرهنگی از معاونت اجتماعی شهرداری تهران

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به لزوم تفکیک فعالیت‌های فرهنگی از معاونت اجتماعی شهرداری تهران گفت: پیشنهاد می‌شود ستاد توانمندسازی بانوان و اداره کل زنان این معاونت نیز به دلیل جنس تکراری اقداماتشان با یکدیگر ادغام شوند.

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخصوص جدایی برنامه‌های فرهنگی و هنری از معاونت اجتماعی شهرداری تهران و الحاق آن به سازمان فرهنگی و هنری، که پیش از این خبرش توسط رئیس کمیسیون فرهنگی شورا مطرح شده است ، افزود: ساختار سازمانی تکراری و هزینه‌های موازی و فعالیت‌های مشابه از جمله آفت‌های سازمان فرهنگی و هنری و معاونت اجتماعی است .

وی با بیان اینکه جداسازی برنامه‌های فرهنگی و هنری از معاونت اجتماعی منطقی و لازم است، گفت: با توجه به اینکه سازمان فرهنگی و هنری سابقه طولانی در اجرای برنامه‌های فرهنگی دارد و زیرساخت‌های لازم نیز در این سازمان ایجاد شده است به نظر می‌رسد جداسازی این برنامه‌ها از معاونت اجتماعی و الحاق به سازمان فرهنگی و هنری ضروری باشد.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه از این پس سازمان فرهنگی و هنری متولی برنامه‌های هنری در تهران است و معاونت اجتماعی تنها به مسائل اجتماعی و رفاهی می‌پردازد، گفت: در حال حاضر در معاونت اجتماعی اداره کل بانوان سازمان رفاه، اداره کل سلامت و ستاد توانمندسازی بانوان وجود دارد که پیشنهاد می‌شود ستاد توانمندسازی بانوان و اداره کل زنان این معاونت نیز به دلیل جنس تکراری اقداماتشان با یکدیگر ادغام شوند.

شاکری با بیان اینکه نباید از چابک‌سازی سازمان بترسیم، گفت: یکی از بارهایی که در حال حاضر بر روی دوش شهرداری تهران سنگینی می‌کند، نیروی انسانی گسترده است که می‌توان با ادغام این سازمان‌ها و چابک‌سازی این مشکل را حل کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه زمانی استارت کار برنامه‌های هنری و فرهنگی به سازمان فرهنگی و هنری آغاز می‌شود، گفت: از سال اول شورای شهر چهارم به این جمع‌بندی رسیدیم و قرار بود در این راستا مصوبه‌ای داشته باشیم اما شهرداری تهران اجازه خواست تا بسترسازی‌های لازم را انجام بدهد و حالا با تغییر سازمان فرهنگی و هنری اعلام کرده‌اند که آمادگی پوشش تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری پایتخت را دارند.

به گزارش ایسنا، چندی پیش حجت السلام ناصحی پی از این اعلام کرده بود که با واگذاری مدیریت تمامی کتابخانه‌های به سازمان فرهنگی و هنری،استارت تفکیک مسئولیت‌های فرهنگی از معاونت اجتماعی شهرداری تهران و الحاق آن به سازمان فرهنگی و هنری آغاز شده است.

انتهای پیام

کد N830969

وبگردی