آفتاب
آیت‌الله قرشی:

ملت اگر قرآن‌خوان شد، مسائل حل می‌شود

ملت اگر قرآن‌خوان شد، مسائل حل می‌شود

یک مفسر قرآن کریم گفت: دوای درد ما در ترویج نماز و قرآن است و هر چقدر درباره قرآن و ترویج آن پول خرج کنیم، ارزش دارد.

یک مفسر قرآن کریم گفت: دوای درد ما در ترویج نماز و قرآن است و هر چقدر درباره قرآن و ترویج آن پول خرج کنیم، ارزش دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله سیدعلی اکبر قرشی در نهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی که در حاشیه سی‌ودومین دوره مسابقات قرآن برگزار شد، به شعری از اقبال لاهوری درباره قرآن اشاره کرد و گفت: در این شعر، اقبال می‌گوید که اگر قرآن در جان انسان وارد شود جان دیگری می‌یابد و دنیایش هم دنیای دیگر می‌شود.

وی با اشاره به جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل گفت: در این جنگ یهودیان توانستند طی شش روز سه ملت اسلامی را در عرض هم شکست دهند آنها در ابتدا مصر را شکست دادند و صحرای سینا را تصرف کردند و بعد سوریه را شکست دادند و دمشق را در تیررس خود قرار دادند و در نهایت نیز توانستند اردن را گرفته و بیت المقدس و کرانه‌های غربی را تصرف کنند.

وی ادامه داد: شهید مطهری فرمودند من بعد از جنگ شش روزه به سفر حج رفتم در یکی از مراسم سخنرانی پشت تریبون آمد و بارها طی سخنانش تاکید کرد که در جنگ شش روزه قرآن شرکت نکرده بود، در واقع منظور ایشان این بود که مسلمانان قرآن در جانشان نرفته است و به همین دلیل شکست خوردند.

وی افزود: پس از شهادت مطهری‌ها در جنگ 33 روزه لبنان با اسرائیل دیدید که چگونه مسلمانان توانستند صدها هزار اسرائیلی را شکست دهند و اسرائیل نتوانست حتی یک وجب هم از خاک لبنان را تصرف کند و اقرار به شکست کرد، در واقع هیمنه اسرائیل پس از این جنگ از بین رفت و این موضوع که همیشه اسرائیل را غیرقابل شکست می‌دانستند نابود شد.

قرشی با بیان این‌که «در این جنگ مسلمانان قرآن در جانشان رفته بود» گفت: آمریکایی‌ها بعدها همواره مطرح می‌کردند که ما به جز دانشگاه‌ها به جای دیگری امید نداریم، من بارها گفته‌ام که برای امنیت دانشگاه باید بسیج دانشجویی توسعه داد و اکنون که بسیج دانشجویی توسعه یافته دانشگاه‌ها امن و امان شدند چون بسیج قرآن در جانش رفته است.

وی با اشاره به این‌که« برای دفع هجمه به هیچ چیز خارجی نیاز نداریم» گفت: دوای درد ما در خود ماست شما اگر بتوانید ملت را قرآن خوان و نماز خوان کنید مسائل حل می‌شود. وقتی شخصی پیشانیش با مهر آشنا شد و قرآن خوان شد مسئولیت گرفته است.

وی افزود: کسانی که در روخوانی قرآن هم شرکت می‌کنند درصد مسئولیت‌پذیریشان افزایش می‌یابد، بنابراین ما باید به قرآن و نماز روی بیاوریم و دولت هر چقدر درباره قرآن و ترویج آن پول خرج کند، می‌ارزد.

قرشی گفت: دوای درد ما در ترویج نماز و قرآن است و اگر این دو ترویج شود مشکلات حل شده و دشمنان هم مایوس می‌شوند.

انتهای پیام

کد N830642

وبگردی