آفتاب

سازمان ملل: مذاکرات صلح یمن هفتم خرداد در ژنو آغاز می‌شود

سازمان ملل: مذاکرات صلح یمن هفتم خرداد در ژنو آغاز می‌شود

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد، مذاکرات صلح میان گروه های درگیر در یمن هفتم خرداد ( 28 ماه می ) در ژنو برگزار می شود. این در حالیست که دولت مستعفی یمن اعلام کرده تنها در صورتی در مذاکرات شرکت خواهد کرد که حوثی‌ها از مناطق تحت کنترل خود عقب نشینی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،به نقل از خبرگزاری فرانسه ،فرحان حق، سخنگوی بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه مذاکرات صلح در خصوص یمن 28 ماه می در ژنو آغاز خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به از سرگیری روند مسالمت آمیز گفت‌وگو و کاهش سطح خشونت‌ها بینجامد.

این در حالیست که ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن گفت، دولت عبدربه منصور هادی در مذاکرات صلح یمن که 28 می به دعوت سازمان ملل در ژنو برگزار می شود شرکت نخواهد کرد مگر اینکه حوثی‌ها از اراضی و شهرهای تحت سیطره خود عقب نشینی کنند.

وی افزود: هنوز از دولت یمن برای مشارکت در مذاکرات صلح دعوت رسمی به عمل نیامده است و اگر دعوتی صورت بگیرد در آن مشارکت نخواهد کرد تا قطع نامه 2216 شورای امنیت به عنوان "حسن نیت " اجرا شود.

وی گفت: ما در صورت عدم اجرای حتی بخشی از قطع نامه شورای امنیت و همچنین عدم عقب نشینی حوثی ها از عدن یا دستکم از تعز، در مذاکرات مشارکت نخواهیم کرد.

قطع نامه 2216 شورای امنیت تسلیح حوثی‌ها را منع و خواستار عقب نشینی آنها از اراضی تحت سیطره شده است.

سخنگوی سازمان ملل هیچ گونه توضیحی در خصوص دعوت از حوثی‌ها برای شرکت در مذاکرات ژنو ارائه نکرد.

انتهای پیام

کد N830542

وبگردی