آفتاب

اقتصاد فرانسه، در لیست اهداف بن لادن

اقتصاد فرانسه، در لیست اهداف بن لادن

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که بن لادن در مخفیگاه خود در پاکستان اطلاعاتی درباره اقتصاد فرانسه جمع‌آوری می‌کرده و قصد داشته است تا اقتصاد این کشور را به زانو درآورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از نشریه لوفیگارو، سخنگوی اداره اطلاعات آمریکا بیان کرد: لیست کتاب‌ها و گزارشات نشان می‌دهد که رهبر القاعده به ایده یک حمله به اقتصاد فرانسه فکر می‌کرده و امیدوار بوده است که این ضربه اقتصادی به کشورهای غربی دیگر نیز سرایت کند.

این لیست و صدها مدارک دیگر جمع‌آوری و توسط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا منتشر شده‌اند.

اسامه بن لادن گزارش‌های بسیاری از برآوردهای اقتصاد فرانسه همچون اطلاعات مربوط به بانک هلندی «رابوبانک» که در ژانویه 2011 منتشر شده بود، جمع‌آوری کرده بود.

وی همچنین اثری با نام «فرانسه اقتصادی و اجتماعی در قرن 18» و تحقیق آمریکایی با عنوان «آیا فرانسه مسبب رکود بزرگ 1929 شد» را در کتابخانه خود داشت.

پرونده «فرانسه» بن لادن که بیش از 20 اثر را در بر می‌گیرد، شامل تحقیقات درباره زباله‌های هسته‌ای، لیست شرکت‌های حمل و نقل دریایی فرانسه و تحقیقی آمریکایی درباره خرید تسلیحات توسط وزارت دفاع فرانسه می‌شود.

سخنگوی اداره اطلاعات آمریکا اظهار کرد: جالب است که بن لادن این همه کتاب درباره فرانسه درخواست کرده است.

آثار درباره فرانسه تنها بخش کوچکی از کتابخانه بن لادن است که توسط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا منتشر شده است.

رهبر القاعده تعداد زیادی اسناد درباره جنگ، تروریسم، سیاست بین‌الملل و تئوری‌های جاسوسی نیز جمع‌آوری کرده بوده. وی همچنین گزارش‌های زیاد دولتی، پارلمانی، اداری، نظامی و قضایی آمریکا را در اختیار داشته است.

در گزارش‌های دانلود شد، توسط بن لادن می‌توان آخرین گزارش کمیسیون بازرسی آمریکا درباره حادثه 11 سپتامبر، پرونده اتهامات مظنونین تروریسم، گزارش سنا درباره فعالیت‌های اینترنتی گروه‌های افراطی و قانون پس از 11 سپتامبر که توسط وزارت امنیت ملی آمریکا ارائه شد، به چشم می‌خورد.

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا روز چهارشنبه اسنادی از کتابخانه بن لادن و صدها اسناد شخصی جدید، مثل نامه‌ها و خاطرات وی، طرفداران و خانواده‌اش در مخفیگاهش در پاکستان را منتشر کردند.

انتهای پیام

کد N830487

وبگردی