آفتاب

برگزاری کنفرانس بین‌المللی تفکر اسلامی در قرن 21 در روسیه

برگزاری کنفرانس بین‌المللی تفکر اسلامی در قرن 21 در روسیه

دومین کنفرانس بین‌المللی علمی و آموزشی تفکر اسلامی در قرن بیست و یکم، وحدت میان تقلید و تجدید، به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی شوروی در جنگ جهانی دوم و همچنین بزرگداشت فیلسوف و دانشمند روسی موسی جارالله بیگیف در شهر سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شورای مفتیان روسیه با همکاری برخی نهادهای ملی و بین‌المللی از جمله دانشگاه بین‌المللی المصطفی جمهوری اسلامی ایران، این نشست علمی را در روز 28 اردیبهشت برگزار کرد.

در مراسم افتتاحیه این کنفرانس شیخ راویل عین‌الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی معاون دانشگاه بین‌المللی المصطفی، شیخ قره‌داغی دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمین و نمایندگانی از مقامات سیاسی و اجتماعی محلی و دانشمندانی از سایر کشورها نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

در بیانیه پایانی این کنفرانس بر مواردی از جمله لزوم گفت‌وگوی جهانی میان ادیان و مذاهب، اهتمام به برگزاری نشست‌های بین‌المللی درخصوص تبیین اصول و ارزش‌های بشردوستانه و اسلامی، بازبینی میراث کلاسیک اسلام و تطبیق آن با نیازهای جهان معاصر، توجه به تربیت و تعلیم نسل جوان مسلمان روسیه، تشویق شورای مفتیان و صندوق حمایت از علوم و فرهنگ و آموزش روسیه در حمایت از تعلیم نسل جوان و غیره تاکید شده است.

نشست سوم این کنفرانس در سال آینده در جمهوری تاتارستان روسیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N830163

وبگردی