آفتاب
عبدالملک الحوثی:

استفاده سعودیها از سلاح های ممنوعه/ مذاکرات در کشور بی طرف باشد

استفاده سعودیها از سلاح های ممنوعه/ مذاکرات در کشور بی طرف باشد

رهبر انصارالله یمن با اشاره به کاربرد سلاح های ممنوع توسط مهاجمان به یمن گفت هیچ کنفرانسی نمی تواند به این تجاوز مشروعیت ببخشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، «عبد الملک الحوثی» رهبر انصار الله یمن در سخنرانی خود در مورد تحولات یمن و تجاوز ائتلاف به رهبری عربستان علیه یمن گفت: کشورهای شرکت کننده در تجاوز علیه یمن از سلاح های ممنوعه بین المللی استفاده کردند.

وی در مورد نقش نیروهای مردمی در مقاومت در برابر حملات علیه یمن افزود: ارتش و کمیته های مردمی مانع از سقوط یمن به دست القاعده شدند و اگر این نیروها نبودند؛ القاعده در حال سربریدن مردم یمن بود. بر این اساس ارتش و کمیته های مردمی در نبرد برای آزادی با نیروهای شر مبارزه می کنند.

رهبر انصار الله با اشاره به کنفرانس ریاض، عنوان کرد:  هیچ کنفرانس و نشستی نمی تواند به تجاوز علیه یمن مشروعیت ببخشد و بارزترین مسئله در کنفرانس ریاض ایجاد درگیری و کشتار داخلی در یمن است. وی تاکید کرد: در جریان آتش بس انسانی نیز حملات به رهبری عربستان علیه یمن ادامه داشت.

عبد الملک الحوثی هدف از حمله به یمن را ایجاد سرپوشی جدید برای گروهک القاعده دانست و افزود: تجاوز عربستان گفتگوهای یمن را که با نظارت سازمان ملل در جریان بود، متوقف کرد. رهبر انصار الله تنها راه حل سیاسی را گفتگو در یک کشور بی طرف عنوان کرد.

کد N830159

وبگردی