آفتاب

حمایت رئیس جمهوری جدید سریلانکا از ارتش

حمایت رئیس جمهوری جدید سریلانکا از ارتش

رئیس جمهوری جدید سریلانکا در حالی حمایت خود را از ارتش در ششمین سال پایان جنگ داخلی اعلام کرد که رئیس جمهوری سابق وی را به فراموش کردن قهرمانان آن جنگ متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایتریپالا سیریسنا، رئیس جمهوری سریلانکا قول داد که هرگز نگذارد شورشیان موسوم به ببرهای تامیل بار دیگر قدرت بگیرند. این شورشیان به مدت 37 سال کمپینی خشونت‌بار را برای جدا شدن از سریلانکا راه انداخته بودند.

سیریسنا که ژانویه 2015 قدرت را پس از پیروزی در انتخابات به دست گرفته همچنین قول داده تا با اقلیت تامیل سریلانکا سازش کند اما گفته که پیش از انتخابات پارلمانی اواخر 2015 نیازمند حمایت اکثریت سینهالی‌های سریلانکاست.

رئیس جمهوری سریلانکا در روز پیروزی یا روز نیروهای مسلح سریلانکا گفت: من به شما اطمینان می‌دهم که هر تلاشی که لازم است برای تضمین امنیت ملی انجام دهد. من هرگز بار دیگر اجازه نخواهم داد که شورشیان ببرهای تامیل دست به خشونت بزنند.

در همین حال ماهیندا راجاپاکسه، رئیس جمهوری سابق سریلانکا نیز که به دنبال بازگشت به عرصه سیاست است پیشتر رئیس جمهوری جدید را به فراموش کردن قهرمانان جنگ متهم کرده بود.

انتهای پیام

کد N829972

وبگردی