آفتاب
رئیس کمیته انتخابات جبهه اصلاحات:

تلاش می‌کنیم جبهه اصلاحات بر مبنای خرد جمعی حرکت کند

تلاش می‌کنیم جبهه اصلاحات بر مبنای خرد جمعی حرکت کند

رئیس کمیته انتخابات جبهه اصلاحات با بیان اینکه نظرات بخش‌ها و روستاها نیز برای شورای هماهنگی در تصمیم‌گیری نهایی ارزشمند و لازم است، گفت: تلاش ما بر این است که جبهه اصلاحات بر مبنای خرد جمعی حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین محسن رهامی در دیدار با جوانان اصلاح طلب استان فارس با اشاره به مکانیسم های موفق جهانی ایجاد سازش درونی، شورای هماهنگی را ملزم به الگوبرداری از مدرن‌ترین مدل های موجود دانست.

وی همچنین کارنامه شورای هماهنگی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در تهران را قابل قبول دانست و تصریح کرد: با وجود فاصله تا وضعیت مطلوب، حرکت در مسیر خرد جمعی و استفاده از آخرین دستاوردهای بشری می‌تواند راهگشای مسائل موجود باشد زیرا همانگونه که در امور پزشکی،صنعتی یا کشاورزی از آخرین دستاوردهای بشری استفاده می کنیم، حکومت و اداره جامعه نیز امری عقلانی بوده و نیازمند توجه به پیشرفت‌هایی است که بشر در این حوزه داشته است.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر برنامه شورای هماهنگی برای انتخابات مجلس اظهار داشت: تلاش ما بر این است که جبهه اصلاحات بر مبنای خرد جمعی حرکت کند و البته سمت و سوی اداره دنیا نیز به سمت خردجمعی و فعالیت‌های حزبی و تشکلی است. قطعا معدل خطای خرد جمعی همیشه کمتر از خطای فردی است و از این‌رو حتی نظرات بخش‌ها و روستاها نیز برای شورای هماهنگی در تصمیم گیری نهایی ارزشمند و لازم است.

بر اساس این گزارش،دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در دیداری جداگانه با اساتید دانشگاه‌ها نیز با انتقاد از اتفاقات اخیر دانشگاه‌های مشهد و شیراز، استقلال در تصمیم‌گیری و نیز امنیت برای اندیشه‌ورزی و آزاد اندیشی را از مطالبات مهم دانشگاهیان دانست.

وی با اشاره به لزوم تقویت اصناف و سندیکاها بعنوان پیش شرط های مهم توسعه، اساتید را به افزایش فعالیت های صنفی دعوت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رهامی همچنین در دیدار با آیت‌الله دستغیب با بررسی شرایط حاکم بر حوزه‌های علمیه در باب برنامه‌ریزی در خصوص گسترش و تقویت حوزه های علمیه نکاتی را مطرح کرد.

انتهای پیام

کد N829889

وبگردی