آفتاب

نتانیاهو طرح ساخت 142 واحد مسکونی جدید در قدس را بررسی می‌کند

نتانیاهو طرح ساخت 142 واحد مسکونی جدید در قدس را بررسی می‌کند

در راستای سلسله اقدامات اشغالگرانه رژیم صهیونیستی با هدف اشغال کامل بیت المقدس، بلدوزرهای این رژیم، سه واحد تجاری در جنوب مسجد الاقصی را با هدف ساخت 142 واحد مسکونی جدید در این شهر تخریب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، طرح جدید دولت نتانیاهو برای سال‌های 2016 تا 2020 ارائه شده و شامل تشکیل کادری ویژه برای برگزاری جشن‌ پنجاهمین سالگرد اشغالگری در سال 2017 و انضمام بیت المقدس به سرزمین‌های اشغالی است. همچنین مقامات رژیم صهیونیستی طرحی با هدف تشویق بازدید از میدان المبکی و اختصاص بخشی از ساختمان‌های مرز شهر قدس اشغالی به فعالیت‌های مختلف ارائه کرده‌اند.

از طرف دیگر بلدوزرهای اشغالگران صبح امروز یک ساختمان در دست ساخت را در شهر سلوان، واقع در جنوب مسجدالاقصی به بهانه نداشتن مجوز تخریب کردند. در این اقدام، سربازان رژیم صهیونیستی نیز حضور داشتند و مانع از نزدیک شدن مردم و خبرنگاران به منطقه شدند.

مرکز امور بیت المقدس در سازمان آزادی بخش فلسطین تصمیم دولت نتانیاهو برای بررسی طرح ساخت 142 واحد مسکونی دیگر در قدس و صدور مجوز ساخت 90 واحد مسکونی در کوه ابوغنیم را به شدت محکوم و مخالفت کامل خود را با همه طرح‌های استعمارگرانه شهرک سازی‌ که بر خلاف قوانین بین‌المللی و فاقد وجهه قانونی است، اعلام کرد.

این مرکز تاکید کرد: طرح اخیر رژیم صهیونیستی به جداسازی قدس شرقی از شهرهای بیت لحم و بیت ساحور منجر و در نهایت با ساخت کمربندی از شهرک‌ها ارتباط جغرافیایی آن با کرانه باختری قطع خواهد شد.

این مرکز تخریب سه واحد تجاری و یک منزل در دست ساخت در شهر سلوان توسط صهیونیست‌ها را محکوم کرد و این اقدام آنان را وحشیانه غیرقانونی و هماهنگ با سیاست دولت اشغالگر خواند.

دیده بانی حقوق بشر نیز اقدام دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در اعطای مجوز به اشغالگران برای تخلیه یک روستا در جنوب سرزمین‌های اشغالی و نیز روستایی دیگر در کرانه باختری را محکوم کرد.

دادگاه رژیم صهیونیستی به تازگی مجوزی برای اخراج ساکنان روستای ام طیران در نقب صادر کرده است. این روستا نزدیک به هزار ساکن داشته است.

انتهای پیام

کد N829821

وبگردی