آفتاب

نیاز عراق و آمریکا به تهران برای آزادسازی الرمادی

نیاز عراق و آمریکا به تهران برای آزادسازی الرمادی

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی با اشاره به وضعیت شهر الرمادی عراق و تلاش دولت برای بازپس‌گیری آن نوشت که اکنون دولت عراق و آمریکایی‌ها برای نجات الرمادی به ایران نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه دیلی تلگراف در گزارش خود به وضعیت شهر الرمادی که در مرکز منطقه‌ای تحت کنترل داعش قرار دارد پرداخت و نوشت: بخش اعظم سربازانی که امنیت الرمادی را تامین می‌کردند از میان 25 هزار نیروی قوی، نخبه و آموزش دیده توسط آمریکا بودند. با این با توجه به پیشرفت در تاکتیک‌ها و استراتژی‌ نیروهای داعش مقابله با آن‌ها حتی از سال گذشته که توانستند کنترل تکریت و موصل را به دست گیرند بسیار سخت‌تر شده است.

بر اساس این گزارش، به گفته‌ی حاضران در شهر الرمادی روند پیشروی داعش به واسطه یک طوفان شکل گرفته است و اکنون دولت عراق برای آزادسازی این شهر به نیروهای مردمی حشد الشعبی متوسل شده است که به نظر می‌آید حضور نداشتن آن‌ها در مبارزات الرمادی تاکنون با نقشه قبلی و در نتیجه فشار آمریکا بوده است.

دیلی تلگراف در ادامه به نقل از یک تحلیلگر عراقی که در روز سه‌شنبه در اندیشکده چتم هاوس مستقر در لندن سخن می‌گفت، نوشت: آمریکا به تنهایی نمی‌تواند با داعش مقابله کند. ایران نمی‌تواند تنهایی مقابله کند و دولت عراق نیز نمی‌تواند به تنهایی با داعش مبارزه کند. آن‌ها باید برای مقابله با این دشمن مشترک همکاری کنند.

این روزنامه در پایان گزارش خود تاکید کرد:‌ دولت عراق و آمریکایی‌ها برای آزادسازی الرمادی به ایران نیاز دارند.

انتهای پیام

کد N829724

وبگردی